۱۴۰۳/۰۲/۱۰
دیروز همین‌جا، سوم شهریور

ورزشگاه امجدیه و سرگذشت آن

84 سال پیش در چنین روزی در سال 1318، ورزشگاه امجدیه گشایش یافت.
ورزشگاه امجدیه و سرگذشت آن
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 3 شهریور_24069962

به گزارش خبرنگار پایگاه اخبار ساخته‌ها؛ امروز آدینه سوم شهریور ماه 1402 خورشیدی، یکصد و پنجاه و هشتمین روز سال جاری، برابر است با بیست و پنجم آگوست 2023 میلادی و هشتم صفر 1445 هجری قمری.

84 سال پیش در چنین روزی در سال 1318، ورزشگاه امجدیه (شهید شیرودی) گشایش یافت.

ورزشگاه امجدیه در 3 شهریور 1318، در باغ اهدایی «امجدالسلطنه» در تهران برپا شد. این ورزشگاه محل بسیاری از رویدادهای تاریخی و به‌یادماندنی فوتبال ایران بوده ‌است. نخستین راهیابی فوتبال ایران به بازی‌های المپیک 1964 توکیو با پیروزی بر هندوستان، نخستین قهرمانی جام ملت‌ های آسیا با پیروزی بر تیم اسرائیل، و نخستین قهرمانی در جام باشگاه‌ های آسیا در امجدیه صورت گرفت.

                                                          

در یکی از مسابقه‌های سال ۱۳۴۷ در ورزشگاه امجدیه، بیش از ۳۰ هزار نفر تماشاگر به داخل ورزشگاه رفتند و تعداد بسیاری در بیرون از ورزشگاه ماندند. این رویداد، مسئولان وقت را بر آن داشت تا ساخت ورزشگاهی را در دستور کار قرار دهند که چند سال بعد برای بازیهای آسیایی تهران در سال 1353 به بهره‌برداری برسد. این ورزشگاه بزرگ، اکنون «مجموعه ورزشی آزادی» نام دارد. ورزشگاه امجدیه پس از انقلاب اسلامی و در سال‌های دفاع مقدس، به نام شهید علی اکبر شیرودی ـ خلبان هوانیروز ارتش در جنگ تحمیلی ـ نام‌گذاری شد.

موسیقی استفاده‌شده در این پادکست:

آلبوم: از آب‌ها به بعد

آهنگساز: سیاوش کامکار

بازنویسی، تنظیم و اجرا: آرش امجدی

تهیه‌کننده رادیویی: انسیه سمیع‌ پور

کانال تلگرام «دیروز همین‌جا»:

https://t.me/diroozhaminja

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید