۱۴۰۳/۰۲/۱۶
دیروز همین‌جا، بیست و نهم شهریور

محمد دهش؛ حقوقدان و شهردار اسبق مناطق تهران

6 سال پیش در چنین روزی در سال 1396، محمد دهش ـ حقوقدان و شهردار اسبق مناطق تهران ـ بدرود زندگی گفت.
محمد دهش؛ حقوقدان و شهردار اسبق مناطق تهران
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 29 شهریور_59625476

به گزارش خبرنگار پایگاه اخبار ساخته‌ها؛ امروز چهار‌شنبه بیست و نهم شهریورماه 1402 خورشیدی، یکصدوهشتادوچهارمین روز سال جاری، برابر است با بیستم سپتامبر 2023 میلادی و چهارم ربیع‌الاول 1445 هجری قمری. 

6 سال پیش در چنین روزی در سال 1396، محمد دهش ـ حقوقدان و  شهردار اسبق مناطق تهران ـ بدرود زندگی گفت.

محمد دهش در سال 1317 در کرمان زاده شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش به پایان رساند و پس از دریافت گواهینامه دیپلم، در سال ۱۳۳۷ به استخدام وزارت دادگستری درآمد و در کادر اداری دادگستری کرمان مشغول به خدمت شد. در کنار فعالیت دادگستری، به همراه پدرش، «مزرعه صفائیه» را در حومه‌ کرمان بنیان گذاشت. محمد دهش در سال ۱۳۴۲ با کسب رتبه دوم، در امتحان ورودی دانشکده حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد و در آبان ماه سال ۱۳۴۶ با ارائه پایان‌نامه‌ای تحت عنوان «روابط مالی زوجین از نظر فقه و حقوق مدنی»، به راهنمایی «محمد سنگلجی» استاد دروس فقه، موفق به دریافت دانشنامه‌ لیسانس حقوق قضایی از دانشگاه تهران شد و خدمت در دادگستری کرمان را با این مدرک دانشگاهی ادامه داد. 

                                                                       

وی افزون بر مناصب مهم در دادگستری کرمان و موقعیت‌های برجسته‌ اجتماعی و فرهنگی، سالها ریاست «انجمن ادبی خواجوی کرمانی» را برعهده داشت.در سال ۱۳۴۸ پس از یازده سال خدمت در وزارت دادگستری، از آخرین پست سازمانی خود به عنوان نماینده دادستان تهران در حوزه وظیفه عمومی، استعفا کرد و بنا به درخواست شهردار وقت تهران، از وزارت دادگستری به شهرداری تهران رفت. محمد دهش در این دوره از خدمات اداری خود، به شهرداری مناطق 11، 1 و 5 تهران رسید. در سال ۱۳۵۲ و در ۳۵ سالگی، به عنوان جوان‌ترین و فعال‌ترین شهردار مناطق تهران مورد تجلیل قرار گرفت و به پاس خدماتی که در راه پیشرفت امور خدمات و عمران شهری انجام داده بود موفق به دریافت «مدال خدمت» و «نشان شهر»  شد.

وی در دوران بازنشستگی، بنا بر علاقه‌اش از گذشته، به فعالیت کشاورزی و احداث باغ در حومه‌ کرمان ادامه داد و تا پایان عمر در کنار فعالیت کشاورزی به صورت محدود به امر وکالت دادگستری نیز می‌پرداخت و به عنوان وکیل و مشاور حقوقی فعالیت می‌کرد. چند سالی نیز در دهه شصت، به شغل سردفتری اسناد رسمی در استان کرمان مشغول شد.

محمد دهش ـ حقوقدان و شهردار اسبق مناطق تهران ـ در 29 شهریور 1396 در 79سالگی بر اثر ایست قلبی چشم از جهان فروبست و در زادگاهش کرمان در خاک آرمید.

موزیک استفاده‌شده در این پادکست:

آلبوم: اسب و آتش

آهنگساز : آرش کامور

بازنویسی، تنظیم و اجرا: آرش امجدی

تهیه‌کننده رادیویی: انسیه سمیع‌ پور

کانال تلگرام «دیروز همین‌جا»:

https://t.me/diroozhaminja

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید