۱۴۰۳/۰۲/۲۹
دیروز همین‌جا، نوزدهم خرداد (9 ژوئن)

زادروز موژان مجیدی؛ معمار نامدار

59 سال پیش در چنین روزی در سال 1964 میلادی، موژان مجیدی ـ معمار ـ به دنیا آمد.
زادروز موژان مجیدی؛ معمار نامدار
لیست صوت ها
1 -دیروزهمین‌جا، 19 خرداد_50666592

به گزارش خبرنگار پایگاه اخبار ساخته‌ها؛ امروز آدینه نوزدهم خردادماه 1402 خورشیدی، هشتاد و یکمین روز سال جاری، برابر است با نهم ژوئن 2023 میلادی و بیستم ذی‌القعده‌ 1444 هجری قمری.

59 سال پیش در چنین روزی در سال 1964 میلادی، موژان مجیدی ـ معمار ـ به دنیا آمد.

آقای موژان مجیدی در 9 ژوئن 1964 در تهران متولد شد. در کودکی همراه خانواده به انگلستان مهاجرت کرد و توانست در دوران دانشجویی جوایز متعددی از آن میان؛ جایزه موسسه سلطنتی معماران انگلیسی را با مدال نقره کسب کند. پس از فارغ‌التحصیلی به «شرکت معماری فاستر و شرکا» پیوست و به‌عنوان اولین پروژه حرفه‌ای، کار خود را روی طراحی فرودگاه Stansted لندن آغاز نمود. همچنین در سال 1991 میلادی به عنوان دانشیار مسئول دو طرح برنده به نام‌های: «دانشکده حقوق در دانشگاه کمبریج» و «دبیرستان فرانسوی آلبرت کامو» در جنوب فرانسه بوده است.

         

مجیدی یک سال بعد، به هنگ کنگ رفته و به عنوان مسئول اصلی پروژه بین المللی «فرودگاه هنگ کنگ» نظارت کامل را از آغاز تا پایان آن در سال 1998 میلادی برعهده داشته است. از شاخص‌ترین پروژه‌های معماری موژان مجیدی، طراحی «استادیوم ورزشی ومبلی» لندن است. وی همچنین در سال 2010 میلادی جایزه فارغ‌التحصیل سال را از «دانشگاه استریتکلاید» دریافت کرده است. موژان مجیدی که یک شهروند ایرانی ـ بریتانیایی است، میان سال‌های 2007 تا 2014 به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت معماری فاستر و شرکا فعالیت داشت. پس از این زمان، در اوایل سال 2015 میلادی به یکی از شرکت‌های معتبر معماری دنیا؛ «شرکت معماری زاها حدید» رفت و فعالیت خود را در آنجا به‌عنوان مدیر اجرایی آغاز کرد. مجیدی یکی از معماران و طراحان موفق ساختمان در سطح یک بین‌المللی است که پروژه‌های لوکس معماری متعددی را در کشورهای مختلف از جمله در مصر، روسیه و  آمریکا به انجام رسانده است.

موژان مجیدی امروز 59امین شمع زندگی را روشن می‌کند.

موسیقی متن این پادکست:

آلبوم: گوش 3

قطعه: گلشن

آهنگساز: مزدا انصاری

بازنویسی، تنظیم و اجرا: آرش امجدی

تهیه‌کننده رادیویی: انسیه سمیع‌ پور

کانال تلگرام «دیروز همین‌جا»:

https://t.me/diroozhaminja

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید