۱۴۰۳/۰۲/۱۹
دیروز همین‌جا، بیست و یکم شهریور

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی، 58ساله شد

58 سال پیش در چنین روزی در سال 1344، دانشگاه ملی دانشکده‌ دندان‌پزشکی خود را افتتاح کرد.
دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی، 58ساله شد
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 21 شهریور_20106435

به گزارش خبرنگار پایگاه اخبار ساخته‌ها؛ امروز سه‌‌شنبه بیست‌ویکم شهریور ماه 1402 خورشیدی، یکصد و هفتادوششمین روز سال جاری، برابر است با دوازدهم سپتامبر 2023 میلادی و بیست‌وششم صفر 1445 هجری قمری.

 58 سال پیش در چنین روزی در سال 1344، دانشگاه ملی دانشکده‌ دندان‌پزشکی خود را افتتاح کرد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه ملی (شهید بهشتی) در 21 شهریور 1344 در زمان ریاست دانشگاه ـ دکتر شیخ الاسلامی ـ و با همت وتلاش ایشان و زنده‌یاد استاد دکتر حسین نواب با پذیرش 120 دانشجو آغاز به کار کرد. بخش اول ساختمان دانشکده‌ دندانپزشکی این دانشگاه، در مساحتی بالغ بر 9500 متر راه‌اندازی شد که در سال 1346 آماده گردید و دانشجویان در محل فعلی دانشکده در: تهران، بزرگراه شهید چمران، اوین بلوار دانشجو مشغول آموزش گردیدند.

در سال 1354 و با هدف پذیرش تعداد بیشتری دانشجوی دندانپزشکی و راه‌اندازی دوره‌های تخصصی، طراحی و ساخت ساختمان جدید با مساحت حدود 7000 متر مربع در کنار و متصل به ساختمان قبلی آغاز گردید و در سال 1357 به بهره‌برداری رسید. همچنین در سال 1386 ساختمان پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی با مساحتی بالغ بر 1000 مترمربع  و در سال 1394 نیز ساختمانی به مساحت حدود 1000 متر مربع برای توسعه فضای اداری و آموزشی ساخته شد.

                                                                                                                                         

در حال حاضر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی متشکل از حوزه‌های ریاست، معاونان آموزشی، آموزش تخصصی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و اداری مالی است. همچنین محل استقرار دفترهای معاونت آموزشی عمومی و تخصصی و تحصیلات تکمیلی در طبقه دوم، معاونت دانشجویی فرهنگی و سالن تربیت بدنی در زیر زمین، معاونت پژوهشی، پشتیبانی و حوزه ریاست در طبقه چهارم ساختمان جدید پیش ساخته دانشکده قراردارد. کتابخانه دانشکده نیز با مساحتی بالغ بر 300 متر مربع در طبقه پنجم قرار دارد. گروه‌های آموزشی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی شامل پاتولوژی فک و صورت، ارتودانتیکس، دندانپزشکی کودکان، پریودانتیکس، پروتزهای دندانی، دندانپزشکی ترمیمی، جراحی فک و صورت، اندودانتیکس، بیماریهای دهان، رادیولوژی دهان و دندان و مواد دندانی با تعداد 252 یونیت دندانپزشکی به علاوه‌ بخش سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی و آموزشکده پروتز می‌باشد.

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی، امروز 58ساله شد.

موزیک استفاده‌شده در این پادکست:

آلبوم: پرتو امید (Ray Of Hope)

قطعه: تجدید حیات (Rebirth)

آهنگساز: سینا بطحایی

بازنویسی، تنظیم و اجرا: آرش امجدی

تهیه‌کننده رادیویی: انسیه سمیع‌ پور

کانال تلگرام «دیروز همین‌جا»:

https://t.me/diroozhaminja

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید