۱۴۰۳/۰۲/۱۶

برند کارفرمایی چیست؟

برند شما چیزی است که وقتی در اتاق‌تان نیستید، دیگران در مورد شما می‌گویند.
برند کارفرمایی چیست؟

به گزارش اخبار ساخته ها ، وقتی صحبت از برندینگ می‌شود اغلب ما به مفاهیم بازاریابی نظیر لوگوی سازمانی و شعار برند فکر می‌کنیم. اما تمرکز اصلی این مفاهیم ایجاد آگاهی از برند است.

برند کارفرمایی فرایندی استراتژیک تعریف می‌شود که نتیجه‌ی آن ایجاد یک محل کار منحصر به‌فرد است که به جذب استعدادهایی با دانش و مهارت‌های متناسب با اهداف و مقاصد سازمان کمک می‌کند.

برند کارفرمایی از ۳ عنصر کلیدی تشکیل می‌شود:

آنچه خود شما در مورد سازمان‌تان بیان می‌کنید.

اولین عنصر برند کارفرمایی در سخنانی که در مورد فرهنگ سازمانی خود می‌گویید و چگونگی بیان کردن آن نهفته است؛ که از جمله آنها می‌توان به ارزش‌ها، چشم‌انداز، بیانیه مأموریت، زبان کاری، سیستم‌ها، باورها و عادات سازمان خود اشاره کرد

آنچه کارکنان‌تان درمورد شما می‌گویند.

نظرات کارمندان شما بسیار مهم است چرا که آن‌ها می‌توانند توجه یک نامزد مستعد و جویای کار را به سازمان شما معطوف کنند یا کارجویان علاقمند را تبدیل به شبح نمایند. آن‌ها این قدرت را دارند که به شما کمک کنند تا بهترین استعدادها را جذب کنید، چرا که با گفته‌های خود فضای واقعی کار کردن در سازمان شما را برای سایرین به تصویر می‌کشند.

آنچه کارجویان و مشتریان در مورد شما تصور می‌کنند.

برخورد اول همه چیز است. تجربه کارجو از اولین نقطه تماس با سازمان شما آغاز می‌شود. کارجویان از طریق ایمیل کاری و اولین مصاحبه آنلاین یا حضوری، احساس اولیه‌ای نسبت به سازمان شما پیدا می‌کنند و همچنان که در دفتر شما رفت‌ و آمد می‌کنند و نحوه برخورد مدیران استخدامی و سایر کارمندان را مشاهده می‌کنند، به شکل‌گیری نظرات خود ادامه می‌دهند.

آنچه بدیهی است این است که عوامل متعددی از قبیل حقوق، مزایا، امنیت شغلی، فرهنگ و ارزش‌های سازمانی و … می‌توانند بر برند سازمان‌تان اثر بگذارند و بهتر است مراقب این عوامل برای ارتقا برند کارفرمایی خود باشید.

در نهایت لازم است به این نکته اشاره کنیم که هدف از برند سازی کارفرما، جذب بیشترین افراد مستعد نیست بلکه جذب افراد مستعد متناسب با سازمان است. چرا که اگر فرد مستعد با فرهنگ سازمانی تطبیق نداشته باشد نرخ از دست دادن افراد و استعفاء در سازمان افزایش یافته و این مورد می‌تواند اثرات مخربی بر سایر نیروها داشته و نهایتا به برند کارفرمایی صدمه بزند.

منبع خبر:مهدی صانعی

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید