۱۴۰۳/۰۲/۱۶

چگونه مدیر دنیای جدید باشم؟

منحصر به فرد بودن سبب شکل گیری قدرت های متفاوت و بالقوه در هر فرد میشود.
چگونه مدیر دنیای جدید باشم؟

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مینا میرزایی، دکتر روانشناس در یاددشتی نوشت:

علیرغم تقسیم بندی های مختلف شخصیت از منظر روانشناسی کلاسیک اما امروزه هر فرد را منحصرا دارای ویژگی های مختص به خود از نگاه شخصیتی قلمداد می کنند؛ منحصر به فرد بودن سبب شکل گیری قدرت های متفاوت و بالقوه در هر فرد میشود این قدرت خاص بالقوه در ذات هر فرد موجود است که با آموزش می توان این بالقوه بودن را به حالت بالفعل تبدیل کرد.

بی شک هر کدام از ما مدیرانی را در بین سایر مدیران (در رده های مختلف مدیریتی) می شناسیم که از منظر مدیریتی و شخصیتی متمایز هستند و حتی قدرت رهبری جمع را دارند.

سئوالی در اینجا مطرح است، چرا برخی از مدیران، کارمندان و کارگران از سایرین متمایز بوده و قدرت مدیریت دیگران را دارند؟ آیا همه کارگرها نمیتوانند ریچارد مونتانز باشند؟ آیا این تمایز تنها ریشه در توانائیهای ذاتی آنها دارد؟ پیش از این عنوان شد که در روانشناسی جدید همه افراد دارای قدرت خاص خود هستند و باید برای بالفعل کردن آن تلاش کنند؛ بنابراین مدیران، کارمندان و کارگرانی در بین سایرین متمایز هستند که در جهت بالفعل کردن توانائی های خود اقدام کنند و این سنگ بنای پیشرفت و طی کردن مدارج ترقی در دنیای امروز است.

به هیچ عنوان نباید توانائی ها و قدرت منحصر به فرد شخصیتی خود را نادیده بگیرید، باید در جهت بیدار کردن این توانائی ها اقدام کرد و شکوفائی آن را سرعت بخشید. توانائی همدلی، انعطاف پذیری، قدرت نه گفتن و کاریزمای ذاتی هر فرد و عوامل بیرونی و درونی دیگر در شکل دادن به توانائیهای یک مدیر موفق تاثیرگذار هستند؛ این توانائیها معمولا دیر یا زود شکوفا می شود اما آنچه که در دنیای پرهیاهو و پرسرعت امروز اهمیت دارد زمان از دست رفته برای هر فرد است؛ مهم این است که این توانائی در زمان مناسب و در دوره فعالی از زندگی شکوفا شود تا فرد و محیط پیرامونش را تحت تاثیر قرار دهد.

امروزه دوره های مختلف خودشناسی، اعتماد به نفس، قدرت شخصیت و رهبر ی و ... به کسانی که جویای تغییر سبک نگاه خود به زندگی هستند این امکان را می دهد که در جهت بیداری توانائی های ذاتی و منحصر به فرد خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید