۱۴۰۳/۰۲/۱۶

بازخورد دادن در مدیریت

بازخوردها و انتقادهایی که در محیط کار مطرح نشوند، روزی مثل بمب خواهند ترکید.
بازخورد دادن در مدیریت

به گزارش اخبار ساخته ها‌؛ همان طور که در زندگی شخصی افراد نیز اتفاق می‌افتد سکوت کردن بیش از حد و فروخوردن انتقادها و مطرح نکردن آنها، پس از مدتی به بحرانی تبدیل خواهد شد که مثل بمب خواهد ترکید و همه چیز را ویران خواهد کرد.

بنابراین یک مدیر باید برای کارکنان خود روشن کند که چه نظری در مورد عملکرد آنها دارد و نباید آنها را در خلأ و بی‌خبری قرار دهد و بازخورد نشان دادن چه به‌صورت تشویق و چه به‌صورت انتقاد نسبت به عملکرد کارمندان خود را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار دهد.

مدیران همیشه باید تا حد امکان به صورت خصوصی بازخورد نشان دهند مخصوصا موقع انتقاد، چراکه سایر کارمندها از دیدگاه خود قضاوت و سوء برداشت خواهند کرد.

این یک قانون جهانی است که کارکنان را به‌صورت عمومی و در برابر دیگران تشویق کنیم و انتقاد از آنها را، به‌صورت خصوصی و به دور از چشم همکاران انجام دهیم. به‌طور کلی انتقاد از افراد در برابر دیگران موجب می‌شود آنها علاوه بر سرخوردگی و احساس حقارت، موضع دفاعی بگیرند و به سختی بپذیرند که مرتکب اشتباه شده‌اند.

در نقطه مقابل، ستایش از افراد در برابر دیگران بر تاثیرگذاری و اشتیاق آنها خواهد افزود و فرد مورد ستایش و سایر کارکنان را به کار بیشتر و بهتر ترغیب خواهد کرد.

منبع خبر: راهنامه مدیر _ مهدی صانعی

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید