۱۴۰۳/۰۲/۲۵
دیروز همین‌جا بیست و چهارم مهر؛

روز پیوند اولیا و مربیان

امروز 24 مهر، «روز پیوند اولیا و مربیان» است.
روز پیوند اولیا و مربیان
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 24 مهر.mp3

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار رسانه‌ها؛ امروز 24 مهر، «روز پیوند اولیا و مربیان» است.

خانه و مدرسه زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربيتی خاص خود را به نحو مطلوب به انجام برسانند كه هر يك شناخت تربيتی كافی داشته باشند و نقش تربيتی خاص خود را با آگاهی کامل ایفا کنند. در اين میان، انجمن اوليا و مربيان، هيأتی منتخب از پدران و مادران، دانش‏‌آموزان و مربيان مدرسه است كه با هدف همكاری در جهت پيشبرد امور آموزش و پرورش دانش‏‌آموزان تشكيل می‌‏شود. اين انجمن، پيشنهادها و طرح‌‏های مفيد را به مدير و مسئولان مدرسه عرضه مي‌‏كند و در اداره‌ی بهتر امور، يار و ياور صميمی مديران به شمار می‌آید. انجمن اوليا و مربيان، مظهر همكاری خانه و مدرسه در امر تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان است.

در هفته‌ی «پيوند اوليا و مربيان»، كه از 24 تا 30 مهرماه هر سال برگزار می‌‏شود، پدران و مادران به مدرسه دعوت شده و درباره‌ی مسائل تربيتی بحث و تبادل نظر می‌کنند و نمايندگان خود را در انجمن برای يك سال برمی‌گزينند. مشاوره و برنامه‌‏ريزی به منظور تحقق اهداف انجمن، همكاری و همفكری با مدير و مربيان مدرسه در مورد برنامه‌‏های اوقات فراغت دانش‌‏آموزان، و دعوت از اوليای علاقه‌مند به منظور بهره‌‏مندی از خدمات و ياری‌‏های آنان برای تهيه و تدارك و تكميل امكانات آموزشی ـ پرورشی مدرسه، از مهم‏ترين وظايف انجمن اوليا و مربيان است.

33 سال پیش در چنین روزی در سال 1368، مرتضی حنّانه ـ آهنگساز و موسیقیدان ـ درگذشت.

مرتضی حنانه در اسفند 1301 در تهران زاده شد. پس از گذراندن دوره‌ی ابتدایی تحصیل، در هنرستان موسیقی تحصیلاتش را ادامه داد و نواختن ساز هورن را انتخاب کرد. در اثر مهارت در نواختن این ساز بود که بعدها به عنوان هورنیست اول ارکستر سمفونیک تهران تعیین شد. حنانه بعدها بورس هنری گرفت و به ایتالیا رفت. او تحصیلاتش در موسیقی را در ایتالیا تکمیل کرد و در 1342 به ایران بازگشت. پس از بازگشت، افزون بر تدریس ارکستراسیون و اداره‌ی کلاس هورن در هنرستان عالی موسیقی، به عضویت شورای عالی موسیقی رادیو ایران درآمد. در همین زمان بود که «ارکستر سمفونیک رادیو ایران» را به نام «ارکستر فارابی» پایه‌گذاری کرد.

حنانه ساخت موسیقی فیلم را از 1327، با فیلم «ایران سرزمین طلای سیاه» آغاز کرد و در 1350، موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین آهنگساز برای فیلم «فرار از تله» به کارگردانی جلال مقدم شد. معروف‌ترین اثر وی در موسیقی فیلم، برای مجموعه‌ی تلویزیونی «هزاردستان» ساخته‌ی زنده یاد علی حاتمی بود. استاد مرتضی حنّانه ـ آهنگساز و موسیقیدان ـ در 24 مهر 1368 در 67سالگی در تهران شمع وجودش خاموش گشت. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید