۱۴۰۳/۰۲/۰۵

کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به ۲ماه

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در حال حاضر مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی به ویژه در بافت های فرسوده به ۲ ماه کاهش یافته است.
کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به ۲ماه

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری اخبار ساخته ها با بیان اینکه بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است  گفت: این بسته ها  زمینه ساز تسریع در روند و اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده می شود.

او با بیان اینکه کاهش هزینه‌های غیرساختمانی در بافت‌های فرسوده از جمله این راهکارها و محور نخست بسته های تشویقی است گفت: هم اکنون شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستندکه تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که در برخی موارد این تخفیف ها به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.

او می گوید: در مقابل دولت متعهد است تا این تخفیف‌ها را در صدور پروانه ساختمانی برای شهردارهای جبران کند. هم‌اکنون به طور میانگین ۸۵ درصد تخفیف‌ها اعمال می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری توضیح داد: صدور پروانه ساخت در تهران هشت ماه طول می‌کشد که انگیزه را از سازندگان گرفته است، با شهرداری به توافق رسیدیم که صدور پروانه ساخت در محله های فرسوده به ۲ ماه برسد.

موضوع بعدی انشعابات آب و برق وگاز است که سازندگان تا سه ماه برای نصب انشعابات دوندگی دارند و در بسته های تشویقی در نظر گرفته شده و مدت زمان انشعاب آن کاهش یافته است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید