۱۴۰۳/۰۲/۰۶

پرداخت وجه برای دریافت کد رهگیری تخلف است

کارشناس مسکن گفت: عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک تخلف صنفی است و هیچ مشاور املاکی حق ندارد هزینه ای بابت کد رهگیری دریافت کند.
پرداخت وجه برای دریافت کد رهگیری تخلف است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها ؛ عباس زاده کارشناس مسکن  در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها ؛ با بیان  اینکه الزامی نبودن  دریافت کد رهگیری توسط مجلس ، ضرر بزرگی در حوزه معاملات مسکن وارد کرده است گفت: عدم ارائه کد رهگیری توسط مشاوران املاک یک تخلف صنفی محسوب می شود و برای این تخلف صنفی در هر دفعه مجازاتی را در نظر گرفته اند.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه در صورتی که مشاوران املاک اقدام به تخلف و یا کد رهگیری نکنند در ابتدا تذکر ، بعد یک هفته ، یک ماه و درنهایت  ۶ ماه پلمپ می شود گفت:تخلف سنگین و خارج از چارچوب مشاوران املاک تنها ۶ماه پلمپ است بنابراین ابزار تنبیهی چندانی در این بخش وجود ندارد‌

او بیان کرد:  باید بتوانیم  شرایط اتحادیه را تغیر دهیم و به عنوان نظام خاص  مانند  دفاتر سردفتران و نظام مهندسی  در نظر بگیریم و تخلفات ویژه  را در این بخش  در نظر بگیریم.

عباس زاده  توضیح داد: برخی از مشاوران املاک  برای کد رهگیری هزینه دریافت می کنند که این موضوع صحیح نیست و ارائه کد رهگیری از وظایف صنفی است که باید انجام دهند‌.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید