۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اخبار ساخته ها گزارش می دهد؛

نرخ های اجاره بازار در نیمه دوم سال کنترل می شود

اخیرا ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به فکر ارائه دستور برای دستگاه ها جهت کنترل بازار اجاره مسکن افتاده است این در حالی است که به طور معمول بازار مسکن به ویژه بازار اجاره در نیمه دوم سال با افزایش قیمت چندانی روبرو نمی شود.
نرخ های اجاره بازار  در نیمه دوم سال کنترل می شود

 به گزارش اخبار ساخته ها بازار اجاره همواره یکی از مهم ترین معضلات در حوزه مسکن به شمار می رود و با توجه به آنکه همواره بسیاری از مردم در شهرهای مختلف به ویژه کلان شهرها درگیر افزایش نرخ اجاره بها هستند بنابراین در تابستان امسال دولت به فکر راهکارهای برای بازار اجاره بود اما اجرایی شدن این راهکارها اثر چندانی بر بازار مسکن نداشت چراکه آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که در تابستان امسال نرخ اجاره به بیش از ۵۰ درصد رسید و همین خود زنگ خطری بر بی اثر بودن راهکارهای دولت از جمله تعیین سقف اجاره، ارائه تسهیلات ودیعه مسکن و تغییر نرخ کارمزد مشاوران املاک بوده است.

براساس این گزارش حسن لطفی عضو هئیت مدیره اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرده بود: بازار اجاره مسکن با راهکارهای که دولت به کار گرفته فایده ای نداشته و در حال حاضر تنها راهکار برای کنترل این بازار افزایش حجم تولید مسکن در کشور به شمار می رود.

او می گويد: سیاست های تنبیهی و سیاست های که بر مبنای اجبار باشد اثرگذاری چندانی در بازار اجاره نداشته و همین خود زمینه ساز نابه سامانی در بازار اجاره باشد.

براساس این گزارش اخیرا در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی موضوع افزایش غیرمجاز اجاره‌بها در تابستان امسال، دستگاه‌های مسئول در این زمینه را موظف کرد به وظایف قانونی خود عمل کنند تا از افزایش اجاره‌بها در ماه‌های آینده جلوگیری شود. این در حالی است که به طور معمول در نیمه دوم سال بازار اجاره با افزایش قیمت چندانی روبرو نیست 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید