۱۴۰۳/۰۲/۰۷

نصب جان پناه در پل خواجو

روی همه دهنه‌های پل خواجو جان‌پناه نصب می‌شود.
نصب جان پناه در  پل خواجو

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، درخصوص جان‌پناه نصب‌شده بر دهنه‌های پل خواجو گفت: روی همه دهنه‌های پل خواجو جان‌پناه نصب می‌شود و میله‌ها پشت ستون‌ها کار گذاشته می‌شود.
او افزود: این پل امروزه به مکان تفرجگاهی تبدیل شده، اما برخی رعایت نمی‌کنند و پایشان را آویزان می‌کنند، ما نمی‌توانیم روی بحث ایمنی و جان افراد ریسک کنیم، به همین دلیل به این تصمیم رسیدیم با سازه‌ای که کمترین تغییر را در دید ایجاد کند، ایمنی پل را تأمین کنیم.

ایزدی بیان کرد: در این طرح میله‌ها پشت ستون‌ها کار گذاشته می‌شود و سیم‌کشی‌هایی انجام می‌شود تا کمترین تداخل را با بنا و کمترین خدشه را به دید منظر ایجاد کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ستون‌های فلزی را که حدوداً ۹۰ سانتی‌متر است، پشت پایه‌ها کار می‌گذاریم و صرفاً مقداری را حفاری کردیم تا بتن را تزریق کنیم که به استحکام کمک کند. ستون‌های فلزی با پیچ و مهره به یک صفحه فلزی کوچک وصل و چهار رشته سیم‌کشی می‌شود و از لحاظ ایمنی برای ما وضعیت بهتری دارد.

او با بیان اینکه در کف سی و سه پل و پل خواجو به مرور زمان تغییراتی صورت گرفته و بتن‌ریزی و آسفالت‌ریزی کف آن‌ها اصالتی ندارد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته برای استحکام سی و سه پل، بتن تزریق شده است، در وهله اول به دنبال بتن‌ریزی نیستیم، اما با برداشتن کف، می‌خواهیم بدانیم لایه پایین چه وضعیتی دارد و برای استحکام‌بخشی در پایه‌های پل و تغییر قلوه‌سنگ‌های مسیر پل خواجو فکر اساسی کنیم. الآن در مرحله بررسی و مطالعه هستیم و بحث کف‌سازی و سونداژ را شهرداری ظرف یکی دو هفته آینده شروع خواهد کرد.
ایزدی با اشاره به فرونشست زمین خاطرنشان کرد: برای پایه پل، به فرونشست به عنوان یک چالش نگاه می‌کنیم و مطالعه دقیق‌تری نیاز داریم. ظرف ۲ ماه آینده دستگاه‌های GPS برای پایش رفتار بنا نصب خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به کف پل خواجو عنوان کرد: قلوه‌سنگ‌های کف خواجو مناسب نیست، گردشگری که تردد می‌کند، راحت نیست. در همین راستا با مجموعه سازمان عمران شهرداری  به توافق رسیده‌ایم تا برای کف، بازسازی و مرمت بهتری انجام دهیم تا تردد راحت‌تر شود.

او در پاسخ به این سؤال که قرار نیست برای پل‌ها نگهبان بگذارید یا حتی بازدید از پل‌ها با خرید بلیت انجام شود، گفت: با این پیشنهاد موافقم، اما تغییر ایجاد کردن مقداری سخت است و بحث اصلی ما این است که اگر این راه را ببندیم، شاید عده‌ای معترض شوند که راه ارتباطی این طرف پل به آن طرف که از قدیم الایام بوده، قطع شود و باید برایش فکری کنیم.
ایزدی ادامه داد: اگر یک راه دسترسی دیگری بگذاریم، امکان اینکه دید پل را مخدوش بکند، وجود دارد، اما با کلیاتش مخالفتی ندارم و موافقم و این پیشنهاد را به عنوان یک فرضیه در ذهن دارم که بتوانیم یک روز اجرایی‌اش بکنیم. این پل در حال حاضر یک پل ترددی نیست، اما زمینه‌سازی می‌خواهد، چون قاعدتاً اعتراضاتی در پی خواهد داشت.

منبع خبر: خبرگزاری فارس/ خبرنگاران جوان اصفهان/ سایت خبربان

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید