۱۴۰۳/۰۲/۱۵

ساخت یک ربات زیردریایی برای انجام ماموریت‌های بازرسی

یک شرکت بلژیکی، موفق به ساخت یک ربات زیردریایی موسوم به یووان شده است.
ساخت یک ربات زیردریایی برای انجام ماموریت‌های بازرسی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ این ربات، امور پرخطر برای نیروی انسانی نظیر بازرسی‌های زیر آب مانند سکوهای نفتی یا لوله‌های زیر دریا را انجام می‌دهد. ربات‌های زیردریایی خودران، معمولاً توسط یک کارور (اپراتور) روی سطح زمین و از راه دور کنترل می‌شوند و امکان ثبت فیلم در لحظه از طریق دوربین را دارند.

چالش‌های مربوط به توسعه این نوع ربات‌ها، وجود کابل ارتباطی برای اتصال به سطح است که معمولاً حرکت آن را با مشکل مواجه می‌کند. در صورتیکه کابل مورد نظر به یک مانع گیر کند، ممکن است حرکت این ربات غیرممکن شده و یا برای همیشه درون دریا گم شود.

ربات جدید با ۴۰ سانتی‌متر ارتفاع، ۴۰ سانتی‌متر عرض، ۵۰ سانتی‌متر طول و ۱۵ کیلوگرم وزن، نیازی به کابل‌ ندارد و از دوربین‌های یکپارچه، سامانه اندازه‌گیری (IMU) و سایر فناوری‌ها برای دنبال کردن خودکار یک مسیر برنامه‌ریزی شده استفاده می‌کند. ربات مذکور با بیشینه سرعت ۵.۵ کیلومتر در ساعت، ۸ رانشگر دارد که به آن کمک می‌کنند تا در یک نقطه شناور شده و یا در جهات مختلف حرکت کند و نقشه‌های سه‌بُعدی را از محیط اطراف تهیه کند. گفتنی‌ست بدنه این ربات از جنس اکریلیک است و می‌تواند تا عمق ۷۵ متر حرکت کند.

انتهای پیام/

منبع خبر: کانال علم، فناوری و نوآوری در اروپا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید