۱۴۰۳/۰۲/۱۹

مدیریت رهبری و استراتژی

رهبری استراتژیک عملی است که در آن، مدیران اجرایی با استفاده از سبک‌های مختلف مدیریت، چشم‌اندازی را برای سازمان خود ایجاد می‌کنند، که با شرایط اقتصادی و فناوری در حال تغییر سازگار باشد
مدیریت رهبری و استراتژی

به گزارش اخبار ساخته ها؛منظور از مدیریت رهبری و استراتژی چیست؟ سازمان‌ها در سراسر جهان به دنبال بهبود سبک رهبری خود هستند، اما یافتن سبک مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد .انتخاب سبک رهبری مناسب برای تیم شما بهترین راه برای به چالش کشیدن شیوه های قدیمی، کاهش خطرات، مقیاس سازمان شما و برقراری ارتباط موثر است، اینجاست که رهبری استراتژیک مطرح می شود!

رهبری استراتژیک چیست؟

رهبری استراتژیک عملی است که در آن، مدیران اجرایی با استفاده از سبک‌های مختلف مدیریت، چشم‌اندازی را برای سازمان خود ایجاد می‌کنند، که با شرایط اقتصادی و فناوری در حال تغییر سازگار باشد. رهبران استراتژیک می توانند از این چشم انداز برای ایجاد انگیزه در کارکنان استفاده کنند و در بین آنها حس وحدت ایجاد کرده و محیط را به منظور اعمال تغییر در سازمان مهیا کنند.

اهداف اصلی مدیریت رهبری و استراتژی، ساده کردن فرآیندها، افزایش بهره وری استراتژیک، ترویج نوآوری و پرورش محیطی است که کارکنان را تشویق می کند تا مستقل باشند و ایده های خود را پیش ببرند. رهبران استراتژیک گاهی اوقات از برنامه های پاداش برای تشویق کارکنان و کمک به آنها برای رسیدن به اهدافشان بهره می برند.

فرآیند رهبری استراتژیک

رهبران ابتدا باید، ماموریت سازمان خود را درک کنند. این بدان معناست که درک کامل از دلیل وجود شرکت، شناخت مشتریان و ... داشته باشند. سپس، رهبران استراتژیک باید چشم‌اندازی از زمان و نحوه انجام  مأموریت در آینده ایجاد کنند.

در نهایت، رهبران باید یک استراتژی داشته باشند، تا آن چشم انداز را عملی شود. این استراتژی باید مراحلی را که یک شرکت باید طی کند تا از وضعیت فعلی خود به وضعیت مطلوب برسد، ترسیم کند.

مهارت ها و ویژگی های رهبری استراتژیک

رهبران استراتژیک به طور ایده‌آل این توانایی را دارند که دیدگاه‌های غالب را بدون ایجاد فشار قابل توجه، به چالش بکشند، با تغییرات بازار سازگار شوند و از فرصت‌های جدید استفاده کنند، تعامل با کارکنان داشته باشند، تصمیم‌های دشوار بگیرند و دیدگاه تحلیلی را پیاده سازی کنند.

پیش بینی:

جمع آوری اطلاعات از طیف گسترده ای از منابع، چه در داخل و چه خارج از صنعت و عملکرد شرکت، برای پیش بینی حرکات و واکنش رقبا به ابتکارات یا محصولات جدید.

چالش:

یک مشکل را از چندین زوایای مختلف مشاهده و قالب بندی کنید تا دلایل اصلی آن را درک کنید.

تصمیم بگیرید:

هنگام تصمیم‌گیری، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت برای رشد را با فشار کوتاه‌مدت برای نتایج، و همچنین ریسک‌ها و معاوضه‌ها برای مشتریان و سایر ذینفعان ارزیابی کنید.

تراز کردن:

انگیزه ها و تحمل سهامداران را برای تغییر بررسی کنید و منافع متضاد را شناسایی کنید.

یاد بگیرید:

در صورت وجود شواهد منفی، قبل از اتخاذ تصمیم صحیح مشورت کنید.

رهبری استراتژیک چگونه مقایسه می شود؟

رهبران استراتژیک به تیم خود اعتماد دارند و برای تفکر عینی ارزش قائل هستند، تنها در صورتی که رشد شرکت یا چشم انداز استراتژیک را به خطر نیندازد.

رهبران استراتژیک معمولاً به یک چشم‌انداز دقیق برای شرکت پایبند هستند، اما نظرات اعضای تیم همچنان ارزشمند است و برای منابع انسانی خود ارزش و جایگاه ویژه ای را در نظر می گیرند.

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید