۱۴۰۳/۰۱/۱۰

شیرآلات در صنعت ساختمان

خرید شیرآلات ساختمانی از جمله موضوعاتی است که هنگام خرید لوازم آشپرخانه و یا تجهیزات بهداشتی ساختمانی به آن برمیخوریم.
شیرآلات در صنعت ساختمان

 به گزارش اخبار ساخته ها؛ شیرآلات مورد استفاده در صنعت ساختمان به شما کمک می‌کند در صورت بروز مشکل بدانید که چطور باید شیرآلات ساختمانی را تعمیر کنید. علاوه بر این‌ها، هنگام بازسازی خانه یا زمانی که شیرآلات نیاز به تعویض دارند نیز با دانستن نحوه عملکرد هر یک از انواع شیرآلات ساختمانی، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع شیر در صنعت ساختمان :

۱. شیر اهرمی :

اهرم را به یک طرف برای آب داغ و به طرف دیگر برای آب سرد حرکت می دهیم حد وسط دمای متوسط آب است. یکی از انواع شیرآلات بهداشتی که امروزه محبوبیت بسیار زیادی دارد، شیرآلات اهرمی است. این نوع شیرآلات‌ کاربری بسیار راحتی داشته و در آن جریان آب سرد و گرم با استفاده از یک اهرم کنترل می شود.

شیر اهرمی

شیر اهرمی

۲. شیر دو فلکه ای :

این نوع شیرآلات همان مدل قدیمی و سنتی با دو دسته جداگانه باری آب گرم و سرد است.استفاده از این نوع از شیرآلات منسوخ شده و فقط مدل های لوکس و مسی یا برنزی آن که موجود است.

شیر دو فلکه ای

شیر دو فلکه ای

۳. شیر سنسوردار :

استفاده از شیرآلات مدل دو فلکه ای سخت تر از مدل اهرمی است و نصب و اجرای آن نیز مشکل تر است .شیر آلات اهرمی قابلیت تنظیم راحت آب را دارند و هم چنین به علت اینکه راحت تر باز و بسته می شوند کاهنده مصرف آب است و از لحاظ بهداشتی نیز بهتر از مدل دو فلکه است .

شیر آلات سنسور دار نوع جدید شیرآلات است که از لحاظ قیمتی بالا بوده اما کاهنده واقعی در مصرف آب است و همچنین کاملا بهداشتی است زیرا هیچ گونه تماسی با دسته شیر رخ نمی دهد.

شیر سنسوردار

 شیر سنسوردار

۴. شیر پدالی :

این نوع شیرآلات معمولا برای اماکن عمومی شیرهای پدالی یا غیر لمسی به دلیل عدم نیاز به انرژی مانند برق و باتری در قیاس با شیرآلات الکترونیکی است. اما آنها هم در هنگام استفاده با مشکلاتی مواجه‌اند.  شیرهای پدالی قابلیت‌هایی مانند تنظیم مقدار و دمای آب سرد و گرم و پدال جمع‌شونده جهت سهولت نظافت در نظر گرفته شده و بر مزیت‌های آن افزوده شده است.

از دیگر مزایای انواع پدالی و چشمی عدم تماس دست با شیر است که مانع انتقال بیماری های واگیردار عفونی و پوستی می‌شود و به خاطر سرعت قطع آب در میزان مصرف آب و حتی انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود. از این رو برای اماکن عمومی بهترین انتخاب هستند.

کاربرد : مدارس، بیمارستانها، کلیه مراکز پزشکی، هتل‌ها، مساجد، رستوران‌ها و … قابل استفاده‌اند.

شیر پدالی

شیر پدالی

۵. شیر پیسوار :

این نوع شیرآلات بسیار ساده‌ای می باشند که معمولاً قبل از اتصال لوله‌های آب سرد و گرم به شیرهای مخلوط نصب می‌گردد. در واقع رابط بین لوله‌کشی و شیر مخلوط است و هدف از نصب آن این است که در صورت خرابی شیرهای مخلوط با بستن آنها بتوان جریان آب را قطع کرده و به تعمیر و یا تعویض آنها پرداخت.

شیر پیسوار از جنس برنجی با آب کاری نیکل کروم هستند و یا از جنس پلاستیک‌های فشرده‌اند و البته امروزه بیشتر از شیرهای پیسوار فیلتردار که دارای فیلتری از جنس استنلس استیل هستند استفاده می‌شود تا از ورود اجسام خارجی به داخل شیر مخلوط جلوگیری شود و از کارتریج شیر اهرمی محافظت شود. محل دیگر شیرهای پیسوار برای پر کردن سیفون توالت فرنگی یا شرقی است.

شیر پیسوار

شیر پیسوار

۶. شیر های ساده :

برای کنترل جریان آب و عمل مخلوط کردن آب سرد و گرم مانند شیرهای مخلوط را انجام نمی‌دهند. این شیرها دارای اجزای زیر هستند که با بیشتر شیرهای دیگر، مشابه می‌باشند.

 شیر های ساده

 شیر های ساده

انواع جنس و رنگ شیرهای ساختمانی:

۱. شیر آلات برنزی :

شیرآلات برنزی اغلب رنگی طلایی تیره دارند و چهره‌ای متفاوت به آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌بخشند. شیرآلات برنزی بسیار زیبا و شیک هستند اما نیاز به تمیزکردن مداوم دارند.

۲. آلیاژ روی :

این نوع شیرآلات ترکیبی از روی و مس تهیه می‌شوند و اغلب در رنگ نقره‌ای عرضه می‌گردند. این نوع شیرآلات در بیشتر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. خیلی سریع و راحت زنگ نمی‌زنند و کیفیتشان از بین نمی‌رود.

۳. استیل :

شیر که از جنس استیل ضد زنگ هستند چهره‌ براقی دارند و به راحتی تمیز می‌شوند. به منظو محافظت از روی شیرآلات ، بنابراین برای تمیز کردن آن نباید از اجسام سخت همانند سیم ظرفشویی یا هر وسیله دیگری استفاده کرد.

۴. مسی :

شیر مسی نیز اغلب رنگ تیره ای دارند اما در عین حال بسیار شیک و جذاب هستند و بیشتر مناسب سینک‌های کلاسیک هستند. برای اینکه این نوع شیرآلات همیشه زیبا و چشمگیر باقی بمانند باید مرتب تمیز شوند. این نوع شیرآلات مناسب آشپزخانه‌هایی است که خیلی نور زیادی ندارند.

۵. پلاستیک :

این نوع شیر ارزان ‌ترین نوع شیرآب برای خانه هستند اما از سوی دیگر در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. اما امکان خراب شدن و شکستن این نوع شیر نسبت به سایر شیرآلات معرفی شده بیشتر است. هرچند از سوی دیگر اندازه شیر دیگر نیاز به تمیزشدن و مراقبت نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع خبر: آجرروآجر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید