۱۴۰۳/۰۲/۱۰

شیرآلات ایرانی توان رقابت با خارجی ‌‌‌ها را دارند

همیشه در هنگام خرید هر محصولی، این سوال در ذهن ما ایجاد می‌شود که کدام برند بهتر است؟! خارجی یا ایرانی؟! آیا محصولی که می‌‌‌خرم، گارانتی دارد یا نه؟!
شیرآلات ایرانی توان رقابت با خارجی ‌‌‌ها را دارند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ این ذهنیت در بیشتر افراد جامعه در خصوص شیرآلات هم وجود دارد که چون محصولات داخلی ارزان‌‌‌تر از نمونه‌‌‌های خارجی هستند پس کیفیت پایین‌‌‌تر دارند و بنابراین باید از برندهای خارجی خرید کنند و این ذهنیت به دلیل عدم‌آشنایی با محصولات داخلی به وجود می‌‌‌آید در حالی که در سال‌های اخیر صنعت شیرآلات ایرانی پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. حتی می‌توان ادعا کرد که این محصولات قابل رقابت با نمونه‌‌‌های خارجی هستند که این پیشرفت را می‌توان شامل کیفیت و طراحی که دو فاکتور مهم در تولید هر محصولی هستند، به وضوح مشاهده کرد. اگرچه هنوز تولیدکنندگان داخلی به طور کامل موفق به تولید برخی قطعات داخلی مانند کارتریج که یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده شیر است، نشده‌‌‌اند، (البته به گفته برخی از تولیدکنندگان تولید آن توجیه ندارد) اما نمی‌توان کیفیت بالای آنها را نادیده گرفت.

در همین حال محصولات بی‌‌‌کیفیت و کپی‌‌‌برداری بسیار ضعیف از محصولات خارجی توسط برخی سودجویان داخلی، مشکل اصلی تولیدکنندگان شیرآلات صنعتی کشور است. این در حالی است که عمر مفید شیرآلات تولیدکننده ایرانی در اغلب موارد بیش از ۱۵ سال است. از سوی دیگر بازار شیرآلات بهداشتی مانند سایر بخش‌‌‌های تولیدی کشور در نتیجه شرایط اقتصادی غیرقابل پیش‌بینی، وضعیت پرنوسانی را تجربه کرده است. رکودی که تابع مستقیمی ‌‌‌از رکود بازار مسکن و صنعت ساختمان است.

در همین راستا عضو هیات‌مدیره یک شرکت تولیدکننده شیرآلات با بیان اینکه «شیرآلات ایرانی می‌تواند با شیرآلات خارجی رقابت کند» گفت: متاسفانه بعضی از سازندگان ما این خودباوری را در صنعت شیرآلات ندارند و فکر می‌کنند که اگر این برند خارجی باشد مشتری بهتر استفاده می‌کند.

علی مرجانی درباره وضعیت تولید شیرآلات در کشور گفت: تا حدود ۲۵ سال پیش جنس‌‌‌های آلمانی و چینی وارد صنعت ساختمان ایران می‌‌‌شد و کاملا در صنعت شیرآلات واردکننده بودیم، اما در این ۲۵ سال صنعت شیرآلات رشد زیادی داشت و دیگر واردکننده کامل شیرآلات نیستیم و تولید داخل موفق بوده است.

شیرآلات ایرانی توان رقابت با خارجی‌‌‌ها را دارند

مرجانی با بیان اینکه «شیرآلات ایرانی می‌تواند با شیرآلات خارجی رقابت کند» ادامه داد: اگر قیمت یک دست کامل شیر خارجی اینجا ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون باشد محصول ایرانی با کیفیت نهایتا ۳۰ تا ۴۰ میلیون قیمت دارد، اما متاسفانه بعضی از سازندگان ما این خودباوری را در صنعت شیرآلات ندارند و فکر می‌کنند که اگر این برند خارجی باشد مشتری بهتر استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال اگر اسم برخی از برندهای ایرانی روی محصولات ما حک نشده باشد فکر نمی‌‌‌کنید که اینها ایرانی هستند و امروز ما از سازندگان خود که در مناطق ۱ و ۲ و ۳ تهران هستند می‌خواهیم به این خودباوری برسند که ما رشد کرده‌ایم و در این صنعت حرفی برای گفتن داریم.

 

مرجانی با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه گفت: دولت باید حمایت کند تا بتوانیم در تولید مواد اولیه هم خودکفا شویم و نیاز به واردات نداشته باشیم؛ به عنوان مثال کارتریجی بود که در تایوان تولید می‌‌‌شد و می‌‌‌خواستیم تکنولوژی آن را وار‌د ایران کنیم، اما متاسفانه از تولید آن حمایت نشد که اگر این کارخانه احداث می‌‌‌شد در صنعت کارتریج هم تولیدکننده می‌‌‌شدیم و مشکلی برای تولید این قطعه ساده نداشتیم.

در صنعت شیرآلات صادرکننده شده‌‌‌ایم

این فعال صنعت شیرآلات درباره فعالیت‌‌‌های صادراتی تولیدکنندگان شیرآلات گفت: خوشبختانه برخی از برندهای داخلی در صنعت شیرآلات صادرکننده هستند و در کشور‌‌‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و کشور عراق به توفیقات مطلوبی رسیده‌‌‌ایم.

 

وی افزود: به طور مثال شرکت ما، راسان، یک‌ سالی است که در دبی دفتری احداث کرده که بتوانیم جنس خود را به همه دنیا صادر کنیم و دو ماه پیش نمایشگاه بیگ فایو که بزرگ‌ترین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و جهان بود در دبی برگزار شد تا بتوانیم در هر جای دنیا به راحتی صادرات داشته باشیم.

جای تولیدکنندگان بهشت است

مرجانی با اشاره به چالش‌‌‌های تولیدکنندگان گفت: من اعتقاد دارم که جای تولیدکنندگان در بهشت است، شرایط سخت است و ما امروز داریم استقامت زیادی می‌‌‌کنیم و پای کار ایستادیم و کار انجام می‌‌‌دهیم.

این عضو هیات‌مدیره شرکت در پایان تاکید کرد: تولید عشق است؛ اگر عشق در آن نباشد امکان ندارد و عقلانی نیست و شما اگر پول را از تولید بردارید و در هرجا زمین خالی بخرید ۵۰ برابر تولید سود می‌‌‌کنید، ولی تولید یک عشق است و با عشق ادامه می‌‌‌دهیم.

انتهای پیام/

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید