۱۴۰۳/۰۲/۰۷
دیروز همین‌جا پنجم آبان

سالروز درگذشت جلال الدین اُرمَوی

43 سال پیش در چنین روزی در سال 1358، جلال‌الدین محدث ارموی ـ مصحح ـ درگذشت.
سالروز درگذشت جلال الدین اُرمَوی
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 5 آبان.mp3

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته‌ها؛ 43 سال پیش در چنین روزی در سال 1358، جلال‌الدین محدث ارموی ـ مصحح ـ درگذشت.

سید جلال‌­الدین محدث ارموی در سال 1283 در اورمیه متولد شد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش گذراند، سپس به فراگیری ادبیات فارسی و تکمیل معلومات خود پرداخت. ادبیات عرب  را در محضر استادان بزرگ زادگاهش فراگرفت. پس از آن، به مشهد رفت و 4 سال در آن جا به تحصیل پرداخت. سپس در تهران به استخدام وزارت فرهنگ درآمد. پس از مدتی به تبریز رفت و در دبیرستان نظام تدریس کرد.

محدث در سال 1320 با ورود روس‌­ها به آذربایجان، به تهران بازگشت و در کتابخانه‌ ملی این شهر با سمت رئیس قسمت مخطوطات به خدمت پرداخت. در همین ایام با سید نصرالله تقوی آشنا شد که تصحیح و طبع «دیوان حاج میرزا ابوالفضل تهرانی» حاصل این آشنایی بود. محدث در سال 1335 به دانشکده‌ معقول و منقول رفت و کار تدریس را در آن جا پی گرفت که تا هنگام بازنشستگی در سال 1347 ادامه داشت. پیش از بازنشستگی نیز، در سال 1342 در رشته‌ علوم منقول از دانشکده‌ الهیات دانشگاه تهران موفق به دریافت دانشنامه‌ دکتری شد. این استاد علوم انسانی آثار متعددی را در این حوزه تصحیح کرده است. استاد دکتر جلال‌الدین ارموی ـ مصحح ـ در 5 آبان 1358 در 75سالگی شمع وجودش خاموش گشت.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید