۱۴۰۳/۰۲/۰۷
دیروز همین‌جا هفتم آبان

آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی

امروز «نخستین روز هفته کتاب و کتاب‌خوانی»‌ است. هفته کتاب و کتاب‌خوانی از 7 تا 13 آبان هر سال است.
آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 7 آبان.mp3

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته‌ها؛ امروز «نخستین روز هفته­ کتاب و کتاب‌خوانی»‌ است.

هفته­ کتاب و کتاب‌خوانی از 7 تا 13 آبان هر سال است. ارزيابی اوضاع و امكانات موجود فرهنگی، مبين اين است كه امروز نيز كتاب به عنوان يك وسيله‌ مطمئن و كارآمد در بسترسازی موجود فرهنگ می‌تواند مورد استفاده قرار گيرد. شكی نيست كه ترويج فرهنگ كتاب و كتاب‌خوانی در جامعه، نخست به توجه بيشتر مسئولان فرهنگی و آموزشی كشور نياز دارد و دیگر این که محتاج تلاشی فراگير و ملی است. از اين رو، به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همكاری نهادهای فرهنگی در  تشويق مردم به كتاب‌خوانی، «هفته‌ كتاب و کتاب‌خوانی» در نظر گرفته شده است.

برگزاری اين هفته، همه‌ساله بر اساس آيين‌نامه‌‏ای است كه به تصويب شورای فرهنگ عمومی رسيده و از 7 تا 13 آبان، به عنوان «هفته‌ كتاب» نام‏گذاری شده است. دبير ستاد هفته‌ كتاب، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سازمان‌‏ها و وزارتخانه‌‏هايی كه در هفته‌ كتاب و كتاب‌خوانی عضویت و نقش فعالی دارند؛ صدا و سيما، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوری، و كانون پرورش فكر كودكان و نوجوانان هستند.

تقويت بنيه‌ فرهنگی كشور، تشويق و ترغيب مردم به كتاب و كتابخوانی، تقويت روحيه‌ نشاط در ميان پديدآورندگان آثار مكتوب، كمك به حل مشكلات توليد و توزيع كتاب و تجهيز و گسترش كتاب‌خانه‌‏های عمومی و کانون‌های فرهنگی، از جمله اهداف برگزاری هفته‌ كتاب است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید