۱۴۰۳/۰۲/۰۸
دیروز همین‌جا بیست و هشتم مهر

درگذشت اسماعیل ارحام صدر

9 سال پیش در چنین روزی در سال 1392، اسماعیل ارحام صدر ـ از پیشکسوتان عرصه‌ی تئاتر در ایران ـ درگذشت.
درگذشت اسماعیل ارحام صدر
لیست صوت ها
1 -دیروز همین‌جا، 28 مهر.mp3

به گزارش پایگاه خبری اخبار ساخته‌ها؛ 9 سال پیش در چنین روزی در سال 1392، اسماعیل ارحام صدر ـ از پیشکسوتان عرصه‌ی تئاتر در ایران ـ درگذشت. او از هنرمندان عرصه‌ی بازیگری، طراحی دکور، طراحی لباس، و طراحی پوستر بود.

اسماعیل ارحام ‌صدر در سال 1307 در اصفهان به دنیا آمد. او پس از چند سال کار در تئاتر سپاهان به تهران آمد و در تئاتر فردوسی مشغول به کار شد. ارحام صدر در تهران با گرمسیری، حالتی، فکری و استپانیان همکاری کرد، بعد از آن به «گروه هنر ملی» پیوست. وی از دهه‌ی 30 طراحی صحنه‌ی نمایش‌های بسیاری را در اصفهان و تهران به عهده داشت، از آن میان؛ نمایش‌های «پهلوان اکبر می‌میرد» به کارگردانی عباس جوانمرد در تالار سنگلج تهران 1342، «بلبل سرگشته» به کارگردانی علی نصیریان در تالار سارا برنارد پاریس و تالار سنگلج تهران، «لونه‌ی شغال» به کارگردانی علی نصیریان در تالار سنگلج، «بام‌ها و زیر بام‌ها» به کارگردانی جعفر والی، «مردی که زنده بود و خود نمی‌دانست» به کارگردانی عزت‌الله انتظامی، «اتللو» به کارگردانی مصطفی اسکویی، «خسیسِ مولیر» به کارگردانی استپانیان، و «غیاثِ خشتمال» به کارگردانی اصغر گرمسیری. وی همچنین با علی حاتمی در مجموعه‌ی تلویزیونی «هزاردستان» فعالیت خود را ادامه داد.

در جشن «طراحان صحنه و چهره‌پردازان خانه‌ی تئاتر» در سال 1385، از اسماعیل ارحام صدر تقدیر شد. در این جشن از او به عنوان «طراح صحنه‌ی‌ دهه‌های 20 تا 60» قدردانی گردید. اسماعیل ارحام صدر ـ هنرمند پیشکسوت عرصه‌ی تئاتر ایران ـ در 28 مهر 1392 در  85سالگی در بیمارستانی در تهران بدرود زندگی گفت.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید