۱۴۰۳/۰۲/۰۹

تمرکز سازمان ملی زمین و مسکن، آماده‌سازی زمین‌هاست

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم هماهنگی عرضه و تقاضای مسکن در سال‌های اخیر، گفت: همه تلاش ما برای جبران این نیاز انباشته شده است.
تمرکز سازمان ملی زمین و مسکن، آماده‌سازی زمین‌هاست

به گزارش اخبار ساخته ها از سازمان ملی زمین و مسکن، «ارسلان مالکی» در نشست آموزشی معاونان مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌های کل راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بحث آماده‌سازی زمین‌ها، افزود: از آغاز روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تمرکز ما بر تامین زمین بود، اما امسال باید در بحث آماده‌سازی این زمین‌ها تلاش بیشتری انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به آئین نامه قانون ساماندهی، تصریح‌کرد: براساس این آیین نامه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها بر عهده متقاضی است، اما با مصوبه هیات مدیره توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و در برخی از استان‌ها در آماده سازی زمین‌ها به متقاضیان کمک کنیم.

مالکی اضافه‌کرد: بحث آماده‌سازی بسیار مهم است و هدف ما در اجرای آماده‌سازی زمین‌ها، تلاش برای تسهیل‌گری بوده است.

وی در توضیح این امر ادامه‌داد: در بحث آماده‌سازی برای تسهیل امور تصمیم گرفته شد که در همکاری با برخی نهادها خارج از بحث مناقصه کار را پیش ببریم. این تصمیم فقط به دلیل تسریع در پیشبرد امور است و بر این اساس اگر نهادی سرعت لازم در اجرای کار را نداشته باشد، کار باید از طریق فرآیند مناقصه ادامه پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن توصیه به مدیران استانی برای پیگیری امور، گفت: در انجام کارها فقط به صدور یک نامه بسنده نکنید، زیرا طبق برآوردهای ما استان‌هایی در روند اجرای طرح نهضت ملی موفق‌تر بوده‌اند که مدیران پیگیرتری داشته‌اند.

وی در پایان بر اهمیت توسعه شهرک‌سازی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرک‌سازی ظرفیتی است که در گذشته چندان به آن توجه نشده بود، اما در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پروانه ساخت ۳۰ شهرک در سراسر کشور صادر شده است که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۵۰ شهرک برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید