۱۴۰۳/۰۲/۲۱

ثبت ۸۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

بر اساس آمار در ۳۵روز ابتدایی سال ۸۳هزار قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال قبل تنها ۶۲هزار قرارداد بوده است.
ثبت ۸۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مهدی ساسانی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: مقایسه آمارهای ثبت قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس» با سامانه قبلی «ایران املاک»، حاکی از جا افتادن سامانه جدید در بین مردم است.

مدیر سامانه خودنویس خاطرنشان‌کرد: تفاوت ۲۱ هزار فقره‌ای ثبت قراردادها در این دو سامانه نشان می‌دهد سامانه خودنویس جای خود را بین آحاد مردم باز کرده است و حتی به طور متوسط روزانه یک‌هزار قرارداد توسط مشاوران املاک در آن به ثبت می‌رسد.

ساسانی گفت: هم‌اکنون روزانه به‌طور متوسط بین پنج‌هزار و ۸۰۰ تا ۶ هزار و ۲۰۰ قرارداد اجاره در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی و معرفی سامانه خودنویس در بخش اجاره در خردادماه پارسال، اظهار داشت: مدتی طول کشید تا انواع معاملات اجاره بر روی این سامانه تعریف و سپس رفع ایراد شد و خرداد ماه امسال نیز امکان درج و دریافت کد رهگیری برای معاملات خرید و فروش املاک با سند تک‌برگی در همین سامانه کلید خواهد خورد.

مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: به‌تدریج امکان ثبت قرارداد خرید و فروش املاک با سایر سندها در این سامانه راه‌اندازی و رفع ایراد خواهد شد. حتی قراردادهای پیش‌فروش و پیش‌خرید را نیز در این سامانه وارد خواهیم کرد و پس از آن سامانه ایران‌املاک کنار گذاشته می‌شود.

وی تاکید کرد: از نظر زیرساختی هیچ مشکلی برای توسعه سامانه خودنویس وجود ندارد و به‌مرور سایر اجزا و بخش‌های پیش‌بینی شده آن را زیر بار خواهیم برد.

ساسانی با تاکید بر اینکه در این سامانه مشاوران املاک حذف نشده‌اند، تصریح‌کرد: قانونگذار فقط یک اختیار به مردم داده و کمک کرده است تا چنانچه خواستند خودشان بتوانند به ثبت قرارداد بپردازند.

وی اظهارداشت: چنانچه به هر دلیل مردم این توانایی را در خود نمی‌بینند، می‌توانند از خدمات مشاروران املاک استفاده کنند.

نمودار رشد قراردادهای سامانه خودنویس از نمودار و شکل پایین قابل مشاهده است.

نمودار رشد قراردادهای سامانه خودنویس 

 

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید