۱۴۰۳/۰۲/۰۸

فرناز-شهدیون فرناز شهدیون

انواع نبشی ها کدامند و چه کاربردهایی دارند؟

انواع نبشی ها کدامند و چه کاربردهایی دارند؟

نبشی از مهم ترین مصالح ساختمانی است، به طور کلی نبشی ها به دو روش فابریک و پرسی تولید می گردد و از نظر ظاهر به بال مساوی و نامساوی تقسیم بندی می شوند. از جمله کاربردهای نبشی می توانیم به ساختن ستون، ساختن خرپا، ساختن سقف کرمیت برای بال بالایی تیرچه و غیره اشاره کرد.

با ارزشمندترین و گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی جهان

با ارزشمندترین و گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی جهان

سنگ های ساختمانی گران قیمت، به نماد واقعی برتری و تجمل تبدیل شده اند. سفر در میان گران قیمت ترین سنگ های مرمریت، چینی، اونیکس، تراورتن و گرانیت، هر بیننده ای را مسحور رنگ های غیر منتظره، بازی های نور و سایه، ورگه های در هم تنیده می کند که مانند: امواج روی دریا، حرکت می کنند.

آشنایی با معماری اسلامی و عناصر آن

آشنایی با معماری اسلامی و عناصر آن

معماری اسلامی یکی از مشهورترین سبک های ساختمان جهان است.معماری اسلامی، مخلوطی از سبک های سکولار و مذهبی از تاریخ اولیه اسلام تا به امروز را دربرمی گیرد.آنچه که امروز به عنوان معماری اسلامی شناخته می شود، تحت تاثیر روم، بیزانس، ایران و سایر سرزمین هایی قرار دارد که در آنها مسلمانان در قرون ۷ و ۸ آن ها را فتح کردند.

آلیاژ برنز چیست؟

آلیاژ برنز چیست؟

برنز یکی از آلیاژهای مس است که از ترکیبات مختلف در ساختار آن استفاده می ‌شود. معمولاً در صورت نیاز به فلزی با مقاومت بیشتر از مس، مقاوم در برابر خوردگی و برای ساخت اشیاء تزئینی، برنز یکی از گزینه ‌هایی است که در نظر گرفته می ‌شود. تفاوت ترکیبات مورد استفاده در برنز سبب تاثیر زیاد بر خواص هوازدگی آن دارد.

آشنایی با فلز مس

آشنایی با فلز مس

خیلی از افراد، فلز مس را از رنگ و ظاهر آن می‌شناسند. مس عنوان یکی از پُرکاربردترین فلزات در صنعت، نسبتا قرمر زنگ است و قابلیت هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی دارد.

تاریخچه فلز مس

تاریخچه فلز مس

در گذشته بیشتر تمدن های قدیمی از مس استفاده می کردند و تقریبا برای همه این تمدن ها شناخته شده بود. تاریخچه مس تقریبا به ده هزار سال قبل برمی گردد. در زمان ماقبل تاریخ، فردی به نام کالکولیتیک که برگرفته شده از اسامی یونانی می باشد و ریشه آن کالکوس است؛ متوجه شد که به چه صورتی مس را استخراج کرده و از طریق آن بتواند ابزار آلات و تزئینات بسازد.

Image