۱۴۰۳/۰۲/۳۰

با ارزشمندترین و گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی جهان

سنگ های ساختمانی گران قیمت، به نماد واقعی برتری و تجمل تبدیل شده اند. سفر در میان گران قیمت ترین سنگ های مرمریت، چینی، اونیکس، تراورتن و گرانیت، هر بیننده ای را مسحور رنگ های غیر منتظره، بازی های نور و سایه، ورگه های در هم تنیده می کند که مانند: امواج روی دریا، حرکت می کنند.
با ارزشمندترین و گران قیمت ترین سنگ های ساختمانی جهان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ سنگ های ساختمانی به دلایل مختلفی ممکن است به یک سنگ گران قیمت تبدیل شوند. برخی سنگ های ساختمانی به دلیل کمیاب بودن جزء سنگ های گران قیمت به شمار می روند. به عبارت دیگر، ذخایر این سنگ ها رو به اتمام است یا حتی ذخایر سورت های برتر آن تمام شده است.برخی دیگر از سنگ های ساختمانی مانند: گروه اونیکس نیز اساساً سنگ گران قیمتی محسوب می شوند و استفاده از آن ها بیشتر مختص به پروژه های لوکس است. باید توجه داشت که سنگ های گران قیمت، لزوماً ویژگی های فنی مناسبی نیز ندارند و ممکن است در برخی کاربری ها ضعیف نیز باشند.

 

سنگ چینی سفید Statuario Carrara در قلب ایتالیا

سنگ چینی White Statuario Carrara یکی از گران قیمت ترین سنگ های چینی جهان است. در واقع سنگ های ساختمانی محدودی می توانند با درخشش شفاف و بافت بسیار متراکم این سنگ رقابت کنند. از انواع اصلی این سنگ می توان به سنگ چینی White Statuario Venato اشاره نمود که دارای رگه هایی با اندازه های مختلف در زمینه ی خاکستری است.

هم چنین سنگ چینی  White Statuario Extra Marble که دارای رگه های فوق العاده نازک بوده و چندان به چشم نمی آید از انواع سورت های سنگ چینی کارارا است. بسیاری از هنرمندان ایتالیایی از زمان های گذشته، شاهکار هایی واقعی را با این سنگ ها خلق کرده  اند: به عنوان مثال به «Grazie» و «Amore e Psiche» اثر Canova و همین طور اثر دیوید میکل آنژ، که به طور کامل در یک بلوک سنگ چینی حک شده است.

 

سنگ چینی Calacatta Carrara

سنگ چینی Calacatta یکی از گران قیمت ترین و ارزشمندترین سنگ های چینی ایتالیایی است که بیش از همه ی سنگ ها در پروژه های شناخته شده و مبلمان مورد استفاده قرار گرفته است. این سنگ چینی که از معادن کارارا استخراج می شود، از زمان رنسانس در منحصر به فردترین پروژه ها استفاده می شده است و به دلیل شکوه خاص و ظرافت فوق العاده، زیباترین فضاهای لوکس را ایجاد کرده است. زمینه ی  سنگ چینی کالاکاتا به رنگ سفید کریستالی است. با این حال، بسته به رنگ رگه  ها، سورت های مختلفی وجود دارد:

Calacatta Caldia دارای زمینه ای به رنگ سبز نعنایی فوق العاده است و چینی Calacatta Crema دارای زمینه ای به رنگ بژ روشن متمایل به عاجی می باشد.

 

تم گرم Sicily Diaspro ایتالیا

دیاسپرو سیسیلی از معادن کوه های کوستوناچی استخراج می  شود. رنگ این سنگ غیرقابل پیش بینی است و از قرمز تیره تا زرد اخرایی با لکه های سفید متغیر است. لطافت رنگ ها حس فوق العاده ای از گرما و آرامش را ایجاد می کند و به همین دلیل است که دیاسرو عمدتاً در کنار اثاث یا لوازم داخلی لوکس و دکوراسیون داخلی مجلل استفاده می شود.

در میان گران  قیمت ترین سنگ های جهان، دیاسپرو همیشه مورد توجه شاهزادگان و حاکمانی بوده است که آن را برای کلیساها، کاخ ها و مقبره های خود استفاده می نمودند. در آثار هنری مجلل «Opificio delle Pietre Dure» واقع در فلورانس (مکانی که توسط فردیناندو اول مدیچی در سال ۱۵۸۸ تأسیس شد) برای ساخت مبلمان از این سنگ استفاده شده است که از نظر ظرافت بسیار جالب توجه است.

 

Brèche du Bénou، افتخار فرانسه

سنگ مرمریت فرانسوی Brèche du Benou دارای بافت سنگریزه ای چند رنگ در زمینه از رنگ های زرد و سبز تند تا صورتی است. Brèche du Benou یک سنگ مرمریت بسیار گران قیمت است و همیشه برای کاربردهای مهم مانند: تزئینات کاخ ورسای (به ویژه برای شومینه های باشکوه) و فضای داخلی ساختمان های تاریخی معروف در سراسر اروپا استفاده شده است.

 

سنگ مرمریت تاسوس اکسترا یونان  White Thassos Extra marble 

سنگ چینی White Thassos Extra یک سنگ گران قیمت است که از معادن یونان استخراج می شود. ارزش این سنگ زمانی افزایش می یابد که زمینه ی دانه ای بسیار ریز داشته باشد که به آن لمس کریستالی خاصی می دهد و همین طور وجود پس زمینه سفید فاقد رگه.

با توجه به زیبایی ذاتی این سنگ، مناسب ترین نوع پرداخت، پرداخت صیقلی است که آن را فوق العاده درخشان می کند. معمولاً از سنگ مرمریت White Thassos Extra برای دکوراسیون داخلی، اشیاء تزئینی و نماهای لوکس استفاده می شود. سفیدی فوق العاده ی این سنگ اغلب با ترکیب با سایر سنگ های تیره تر مانند: مرمریت سیاه بلژیک یا مرمریت Botticino جذابیت بیشتری پیدا می کند.

 

سنگ مرمریت سیاه بلژیک Belgian Black marble

“ظرافت” این زیبا ترین و جامع ترین تعریف برای توصیف این سنگ شگفت انگیز است که از معادن بلژیک استخراج می شود و پس زمینه ای سیاه و سفید دارد. این جزئیات به سنگ ظاهری اصیل می بخشد و آن را برای هر نوع سبک معماری و هر نوع کاربری مانند: پله، کف، میز و غیره به یک گزینه ی مناسب تبدیل می کند.

 

سنگ مرمر پورتورو یا سنگ مرمر پورتوونره Portoro marble or marble of Portovenere

مرمریت پورتورو یک سنگ چینی بسیار گران قیمت است که از معادن معدودی در استان لااسپزیای ایتالیا استخراج می شود. استخراج از این معادن به دلیل مشکلات مربوط به حفاظت از محیط زیست بسیار پیچیده است.

پورتورو ایتالیایی سیاه یک سنگ مرمریت زیبا است که با رنگ مشکی و درخشان همراه با رگه های طلایی متناوب با لکه های سفید رنگ شناخته می شود. Cosimo I De Medici علاقه زیادی به بلک پورتورو داشت. در فلورانس قرن شانزدهم، برخی از بزرگترین آثار هنری رنسانس ایتالیا از این سنگ طبیعی ساخته شد.

 

احساسات در سنگ طبیعی: گرانیت آمازونیت Amazzonite granite

گرانیت آمازونیت، یک گرانیت بسیار گران قیمت است که از برزیل استخراج می شود. این سنگ حقیقتاً یک اثر هنری تمام عیار است. رنگ آبی آمازونیت این قدرت را دارد که بینندگان را مسحور خود کند.

در طراحی های لوکس داخلی ساختمان، این سنگ عمدتاً به عنوان پوشش نما استفاده می  شود. آمازونیت در برابر یخبندان دوام خوبی خوبی ندارد و توصیه می شود از این سنگ در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده نشود.

 

سودالیت آبی به رنگ دریا Blue Sodalite

سودالیت “Sodalite “سنگی بسیار کمیاب و گران قیمت است. سودالیت با رنگ  های متنوع خود از آبی آسمانی تا کبالتی و یا لاجوردی درخشان، ظاهری شگفت انگیز دارد. همچنین بلوک های بدون لکه و رگه ی آن، بسیار زیبا و بسیار گران قیمت هستند.

این سنگ طبیعی در طراحی محیط های مجلل استفاده می شود و برای پوشش داخلی و عناصر تزئینی مانند: شومینه، طاقچه و ستون یک انتخاب ایده آل به شمار می رود. سودالیت به دلیل رنگ آرامش بخش برای موقعیت های مرطوب مانند: حمام و استخر نیز بسیار مورد توجه است.

 

انتهای پیام/

منبع خبر: راد استون

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید