۱۴۰۳/۰۱/۰۹

افتتاح ۳۰ پروژه بومگردی در گیلان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی گیلان گفت: ۳۰ پروژه بومگردی از ابتدای امسال در استان افتتاح شده و ۲۰ پروژه دیگر تا پایان سال به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود.
افتتاح ۳۰ پروژه بومگردی در گیلان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ رضا حسن‌پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ۳۰ پروژه گردشگری امسال با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به انجام و بهره برداری رسیده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری گیلان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی گامی بزرگ برای توسعه گردشگری طبیعت(اکوتوریسم) و گردشگری روستایی در استان است، افزود: ۱۳۵ مورد از این اقامتگاه‌ها در استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند و ظرفیتی نزدیک به ۳۰۰ اتاق و بیش از ۳۵۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده است.

حسن‌پور یادآور شد: هم‌اکنون در استان ۵۵ موافقت اصولی در حوزه گردشگری و اشتغال ۱۵۹۱ نفر صادر شده است و با پیگیری‌های انجام شده منجر به صدور ۱۷ پروانه ساختمانی و اشتغال ۳۸۴ نفر شده است. در میان موافقت اصولی‌های صادر شده ۱۰ اقامتگاه بومگردی، ۹ اقامتگاه سنتی و ۴ سفره خانه سنتی وجود دارد.

وی یادآور شد: گیلان با جاذبه‌های بسیار در زمینه‌های متعدد گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور است به طوریکه این استان از ابتدای امسال تاکنون با دارا بودن ۳۴۸۳ مورد تاسیسات گردشگری، پذیرای بیش از ۵۵ میلیون مسافر شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید