۱۴۰۳/۰۲/۲۹

123 واحد مسکن روستایی در شهرستان کاشان مقاوم سازی شد

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان گفت: 123 واحد مسکن روستایی این شهرستان از هفته دولت امسال تا دهه مبارک فجر مقاوم سازی شده است.
123 واحد مسکن روستایی در شهرستان کاشان مقاوم سازی شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مصطفی رضازاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان افزود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات مقاوم‌سازی سازی مسکن روستایی و در مجموع با ۲۰۸ میلیارد ریال احداث شد.

وی اظهار کرد:در ایام دهه مبارک فجر زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای غیاث آباد _ سادیان _ مرق ، ویدوج، جوشقان استرک،سن سن،خرمدشت،وادقان-رحق،نشلج-ون-اسحاق آباد-کله،الزگ این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد .

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان بیان کرد: در مجموع ۱۴۲ میلیار ریال طرح عمرانی مربوط به این نهاد همزمان با دهه فجر در شهرستان کاشان آماده بهره‌برداری است.

رضازاده با اشاره به شروع مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ تاکنون، بیان کرد: از مجموع بیش از ۹ هزارو ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان، سه هزارو ۷۵۴ واحد مقاوم‌سازی شده و پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی ۳۷۲ واحد مسکن روستایی در دست اجرا است، ادامه داد : تاکنون ۴۱ درصد از مساکن روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان بیان کرد:تسهیلات مسکن روستایی ۳.۵ میلیارد ریال است و با معرفی‌نامه در بانک‌های عامل در حال پرداخت است و بانک‌های عامل با پذیرش تضامن بانکی مورد نیاز متقاضیان را تسهیل کنند .

رضازاده یادآور شد : با توجه به ابلاغ هیات وزیران و بانک مرکزی، بانک‌های عامل کشور موظف هستند تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۳۵۰ میلیون تومانی را با ضمانت سفته زنجیره‌ای، عقد قرارداد و و پرداخت کنند

وی تاکید کرد : بانک‌های عامل این شهرستان بر اساس این مصوبه، تا حد امکان شرایط پرداخت تسهیلات را برای متقاضیان تسهیل کنند و در قالب سفته زنجیره‌ای با متقاضیان عقد قرارداد انجام دهند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کاشان سهمیه مقاوم‌سازی مسکن روستایی امسال این شهرستان را ۳۸۰ فقره عنوان کرد و افزود : تاکنون ۱۸۰ پرونده توسط بنیاد مسکن این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده است .

 شهرستان کاشان دارای ۶۷ روستای دارای سکنه و بیش از ۹ هزارو ۷۰۰ واحد مسکن روستایی است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید