۱۴۰۳/۰۶/۱۸

گام بزرگ دولت برای خانه دار کردن مردم

افزایش مبلغ تسهیلات مسکن روستایی از 100 به 350 میلیون تومان گام بزرگی بود که از سوی دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم در مناطق روستایی برداشته شد.
گام بزرگ دولت برای خانه دار کردن مردم

به گزارش اخبار ساخته ها؛ به نقل از روابط عمومی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن، مجید جودی در سفر به شهر همدان با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور را نوسازی می کرد، افزود: با حمایت دولت در سال 1402 این میزان به 350 هزار واحد مسکونی افزایش یافت.

 جودی ادامه داد: از ابتدای بهمن‌ماه پارسال و ابلاغ مبلغ جدید 350 میلیون تومان تا به امروز، با وجود مواجهه با تعطیلات عید نوروز و عدم ‌پرداخت تسهیلات در نیمه دوم اسفندماه، ماه رمضان و ماه محرم اما با همراهی بانک‌ها از 350 هزار واحد بالغ بر 305 هزار واحد به سیستم بانکی معرفی شده اند و تاکنون 200 هزار واحد عقد قرارداد شده اند و در تلاش هستیم که تا پایان مرداد ماه تعداد 350 هزار واحد موفق به عقد قرارداد شوند.

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اقدامات امسال در این بخش افزود: تا پایان مرداد ماه امسال و با برگزاری اولین جلسات دولت چهاردهم مصوبه لازم برای پرداخت تسهیلات 1403 را را اخذ می کنیم.

جودی با اشاره به اینکه اکنون برای متقاضیان شرایط مطلوبی برای دریافت تسهیلات 350 میلیون تومان با کارمزد 5 درصد ایجاد شده است اظهار داشت: با توجه به کارمزد تنها پنج درصدی این تسهیلات که در مدت زمان 20 سال به سیستم بانکی بازپرداخت خواهد شد در حقیقت، دولت1 میلیارد تومان یارانه این تسهیلات را پرداخت می‌کند و متقاضیان فقط 5 درصد پرداخت می کنند.

 وی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح هیچ گونه واحد مسکن نامقاوم نداشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید