۱۴۰۳/۰۲/۰۹

استاندارد های طراحی سرویس بهداشتی

طراحی سرویس بهداشتی عمومی اندازه و تهویه یک دستشویی باید به نحوی باشد که به راحتی قابل استفاده باشد.
استاندارد های طراحی سرویس بهداشتی

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ حداقل اندازه مناسب برای یک دستشویی 40 در 50 سانتیمتر است. مابین دستشویی‌ها نیز باید حداقل ۸۰ سانتیمتر فاصله باشد. دستشویی باید حتماً در محل اتصال به دیوار، لبه‌دار باشد که از نفوذ آب جلوگیری شود. شکل آن نیز طوری طراحی شود تا روی لباس استفاده‌کننده نریزد. در صورتی که بیش از سه دستشویی در یک سرویس نصب می‌شود، حتماً یکی از آنها در ابعاد استفاده کودک و خردسال قرار داده شود. باید مایع دستشویی و دستمال کاغذی در محل دستشویی‌ها وجود داشته باشد.

در طراحی سرویس بهداشتی عمومی معمولاً سعی می‌شود یک یا چند دستشویی در خارج از فضای داخلی سرویس برای استفاده‌کنندگانی که فقط قصد استفاده از دستشویی دارند قرار داده شود که هم فضای داخلی سرویس شلوغ نشود و هم تا حد امکان این فضاها خشک بماند. وسایل و تجهیزاتی که باید در یک سرویس بهداشتی قرار گیرد عبارت‌اند از: سطل زباله، دستمال کاغذی، خوشبوکننده هوا، محل عوض کردن پوشک بچه، آینه دیواری، آویز (توشه‌نگهدار) و مایع دستشویی.

تهویه در طراحی سرویس بهداشتی عمومی

در طراحی سرویس بهداشتی عمومی، تهویه مناسب در سرویس بهداشتی از اولویت‌های اساسی است. تهویه نامناسب می‌تواند یک سرویس بهداشتی عمومی را حتی اگر به خوبی طراحی شده باشد، بلااستفاده کند. یک سیستم تهویه مناسب می‌تواند به سرعت هوای آلوده را خارج نماید. سیستم تهویه باید هوای سرویس را در فواصل زمانی ۱۵ دقیقه تعویض کند. در طراحی سرویس بهداشتی عمومی برای تهویه مناسب، می‌توان از دو سیستم تهویه مصنوعی و سیستم تهویه طبیعی استفاده کرد. در سیستم تهویه هوای مصنوعی از فن استفاده می‌شود. برای دستیابی به نتیجه‌ای بهتر، فن در ارتفاع پایین قرار داده می‌شود تا از نفوذ هوای بد به دیگر نقاط سرویس جلوگیری شود. در سیستم تهویه هوای طبیعی معمولاً برای هر سرویس از داکت‌های تهویه جداگانه استفاده می‌شود که این داکت‌ها به یک داکت اصلی متصل می‌گردد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید