۱۴۰۳/۰۲/۰۱

بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی در حمام بهتر است یا سرویس بهداشتی و چرا؟ در کدام نقطه از ساختمان سرویس بهداشتی و توالت فرنگی را قرار دهیم و چرا؟
بهترین مکان برای نصب توالت فرنگی

 به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ پاسخ به این سؤال در مرحله اول به میزان فضای موجود در ساختمان که برای سرویس بهداشتی اختصاص داده شده و محلی که لوله خروجی برای توالت فرنگی در نظر گرفته شده است بستگی دارد. در ساختمان هایی که با مشکل کمبود فضا برای سرویس بهداشتی مواجه هستند، توالت فرنگی در حمام نصب می‌شود، اما به طور کلی به چند علت مهم می توان گفت که بهتر است توالت فرنگی و حمام در فضاهای جدا از هم قرار داشته باشند که عبارتند از:

  • جانمایی توالت فرنگی و سرویس بهداشتی در حمام باعث می‌شود فضای مناسبی برای قرار دادن دستمال توالت در آن وجود نداشته باشد و در اغلب مواقع نم و رطوبت روی دستمال‌ها احساس شود.
  • در زمان استفاده از حمام، سایر افراد منزل نمی‌توانند از توالت فرنگی استفاده کنند و بالعکس.
  • اگر فاصله توالت فرنگی با دوش حمام کوتاه باشد، آب و کف زیادی در زمان استفاده از حمام بر روی توالت قرار گرفته و به مرور منجر به ایجاد لک و کثیفی خواهد شد. در نتیجه همیشه و به طور مداوم باید پس از دوش گرفتن، نسبت به شستن و خشک کردن توالت اقدام شود.
  • با گرم شدن فضای داخل حمام ممکن است بوی فاضلاب از توالت خارج شود که از نظر بهداشتی برای سلامت افراد مناسب نیست.

البته در بسیاری از مواقع انتخاب بهترین مکان برای توالت فرنگی به سلیقه و خواسته‌های ساکنان منزل بستگی داشته و به علل مختلف ممکن است قرار گرفتن توالت در حمام را ترجیح دهند. در حالت کلی، سرویس بهداشتی یکی از آلوده‌ترین نقاط در هر ساختمان است، از این رو لازم است حتی الامکان از قرار دادن آن در روبه‌روی سالن پذیرایی و کنار آشپزخانه خودداری شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین مکان برای توالت فرنگی

تفاوتی ندارد که توالت فرنگی در حمام قرار داشته باشد یا سرویس بهداشتی، در هر صورت لازم است چند نکته مهم را در انتخاب بهترین نقطه برای آن در نظر داشته باشید:

  • با توجه به میزان فاصله از شیر آب و فاصله از دیوارهای جانبی سرویس بهداشتی برای نصب دستمال توالت و نشستن، بهترین مکان را برای نصب توالت فرنگی انتخاب کنید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید.
  • در برخی از موارد مشاهده می‌شود که توالت فرنگی با اختصاص دادن کمی ارتفاع نصب می‌گردد یا آن را از سایر بخش‌های سرویس بهداشتی با دیوار یا شیشه جدا می‌کنند. انجام این کار هیچ الزامی نداشته و تنها بر حسب سلیقه صورت می‌گیرد.
  • برای جانمایی درست و مناسب توالت فرنگی، در زمان خرید دقت داشته باشید که ارتفاع کاسه توالت استاندارد باشد. چون در غیر این صورت با استفاده از آن افراد با مشکلاتی از قبیل کمردرد و زانودرد مواجه خواهند شد. در این شرایط می‌توان زیر توالت فرنگی کمی ارتفاع ایجاد کرد تا مشکل برطرف گردد.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید