۱۴۰۳/۰۲/۱۴

کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟

شاخص ارزی در بازار روز گذشته به افت قیمت ادامه داد.
کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟

به گزارش اخبار ساخته ها؛ تخلیه هیجانات موجود در بازار در روزهای اخیر سبب شده است قیمت پول‌های خارجی و قطعات مختلف فلز طلا کاهش یابد. بازیگران بازار ارز در روزهای اخیر شاهد افزایش میزان فروشندگان و کمبود تقاضا بوده‌اند. تحلیلگران بر این باورند که دلار در جست‌وجوی کریدور آرامش جدید است. برخی از این افراد روند نرخ این ارز را با روند بازه زمانی مشابه در سال گذشته مقایسه می‌کنند و معتقدند که پس از اتمام روند کاهشی و رنج‌سازی نرخ ارز، یک دوره ثبات نسبتا طولانی در بازار شروع خواهد شد. البته این افراد سناریوی مذکور را در شرایط عدم انتشار سیگنال‌های منفی جدید محتمل می‌دانند. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد در بازار عصر روز گذشته با حدود ۹۰۰تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به کانال ۶۴هزار تومانی عقبگرد کرد و در رقم ۶۴هزار و ۵۰۰تومان معامله شد. همچنین سکه طلا طرح جدید نیز در بازار دیروز حدود ۱۸۰هزار تومان افت نرخ را تجربه کرد.

آغاز فرآیند کریدورسازی دلار؟

دیروز یکشنبه 2اردیبهشت ماه روند نرخ ارز در بازار غیر رسمی ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در راستای روند کاهشی جدید خود به میانه‌های کانال 65هزارتومانی رسیده بود، فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را زیر مرز 65در کانال پایین‌تر آغاز کرد. ظهر روز گذشته نرخ این ارز در بازه 64هزار و 700 تا 64هزار و 800 تومان معامله شد و در نهایت نیز با حدود 900تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم 64هزار و 500تومان رسید. البته این در حالی است که نرخ شاخص ارزی در معاملات فردایی عصر روز گذشته مجددا افزایشی شد و به مرز 2 کانال 64 و 65هزار تومانی رسید. به عقیده برخی از فعالان کف بازار، این تغییر فاز بازار می‌تواند نشانگر حمایت بازار در سطوح قیمتی میانه کانال64 هزارتومانی باشد. در نتیجه درصورتی‌که بازار در این محدوده قیمتی چند روزی در جا بزند و ریسک جدیدی در بازار به‌وجود نیاید، محدوده کانال‌های 64 و 65 هزارتومانی نقطه تعادل جدید نرخ دلار است. همچنین در بازار روز گذشته نرخ یورو و پوند نیز دچار افت قیمت شدند. یورو با حدود 850تومان کاهش در رقم 69هزار و 200تومان معامله شد. وند نیز با افت 950تومانی به رقم 80هزار و 350تومان رسید.

سبقت نیم‌سکه در رقابت کاهشی

همزمان با افت نرخ شاخص‌های ارزی، قیمت قطعات مختلف سکه طلا نیز در روز گذشته کاهشی بود. رکورد‌دار افت قیمت در بازار دیروز نیم‌سکه طلا با کاهش 400هزار تومانی بود. ربع سکه نیز با 300هزار تومان افت قیمت در رقم 15میلیون و 500هزار تومان معامله شد و در نهایت رتبه سوم در اختیار سکه طلای طرح جدید با 180هزار تومان کاهش قیمت قرار گرفت. هر قطعه از این فلز گرانبها در عصر روز گذشته در رقم 43میلیون و 300 هزار تومان داد و ستد شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید