۱۴۰۳/۰۲/۰۸

کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر

چگونه می‌توان با تلاش و هزینه کم به بهترین نتایج در زندگی دست یافت؟
کار کمتر نگرانی کمتر، موفقیت بیشتر لذت بیشتر

 به گزارش  اخبار ساخته هاآیا روشی هست  که با کمک آن بتوانید کارهایتان را در زمان درست و به شیوه‌ای صحیح انجام دهید. 

چه کسانی که شاغل باشند و چه کسانی که نباشند، نیاز به یادگیری مهارت مدیریت زمان دارند. مخصوصا با ظهور تکنولوژی و اینترنت، خیلی سخت می‌توان زندگی خود را از زیر سلطهٔ این ابزارها درآورد. اما چه کسی دوست ندارد با تلاش و هزینهٔ کمتر به نتایج بهتری در زندگی دست یابد؟ آیا امکان دارد زمان بیشتری را صرف چیزهایی کنیم که از آن‌ها لذت می‌بریم، حتی بدون اینکه کار روزانه خود را رها کنیم؟

اگر تا به حال درمورد روش 20/ 80 یا اصل پارتو چیزی نشنیده‌اید باید گفت این روش ازجمله راهکارهایی در حوزه مدیریت زمان است که به شما کمک می‌کند در زمان درست کارهایتان را به شکل منظمی انجام دهید. اما استفاده از این روش در زندگی روزمره نیاز به آموزش دارد. نویسنده  در کتاب زندگی به روش 80/20 (80/20 Living the Way) به شما یاد می‌دهد به بهترین نحو از این شیوه استفاده کنید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید.

 روشی که اکثر ما با آن زندگی شخصی و کاری خود را سازماندهی می‌کنیم اشتباه است. نویسنده عقیده دارد ما باید زندگی کنیم تا کار کنیم، به جای اینکه برای زندگی کردن کار کنیم.

 80 درصد آن چیزی که می‌خواهید تنها با 20 درصد کاری که انجام می‌دهید به دست می‌آید. شما یاد می‌گیرد که چگونه از این 20 درصد با بازدهی زیاد استفاده کنید و روی آن تمرکز کنید. بدین صورت می‌توانید آن 80 درصد دیگر را کنار بگذارید و با کمتر کار کردن لذت بیشتری ببرید.

قانون 80/20 به شما در مدیریت زمانتان به نحو صحیحی کمک می‌کند. فرض کنید شما در طول روز باید 10 کار انجام دهید؛ طبق این روش تنها دو مورد از آن‌ها بیشترین اهمیت را دارند و بهتر است زمان خود را صرف این دو کار کنید تا بتوانید به نتیجهٔ دلخواهتان برسید. بدین شکل هم می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و هم نتیجه بسیار بهتر و با کیفیت‌تری دریافت خواهید کرد.

با به کار بردن این قانون در زندگی‌تان درنهایت می‌توانید شغل موردعلاقه‌تان را پیدا کنید، روابط خود را با خانواده و دوستانتان توسعه دهید و وضیعت مالی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید. نویسنده همچچنین این پیام مهم را منتقل می‌کند که اگر اعتماد‌به‌نفس بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم بیشتر از آنچه اکنون انجام می‌دهیم به نتیجه برسیم، از کاری که انجام می‌دهیم بیشتر لذت ببریم و زمان کمتری را صرف کار کنیم تا بتوانیم زمان بیشتری را با خانواده و دوستانمان بگذرانیم.

به بیان دیگر ،به جای نوشتن فهرست کارهای روزانه، باید لیست انجام کارهایی که نباید انجام دهیم، بسازیم. کمتر عمل کنید و بیشتر فکر کنید و از انجام هر کاری که ارزشمند نیست و شما را خوشحال نمی‌کند دست بردارید. یکی از نکات مهم دیگری که ریچارد کخ بارها به آن اشاره می‌کند این ایده است که لحظه حال جایی است که ما باید در آن زندگی کنیم. با محدود کردن خود به لحظه حال و لذت بردن از آن، می‌توانیم به گذشته خود افتخار کنیم و به آینده امیدوار باشیم.

 برداشتی از کتاب زندگی به روش 80/20 نوشته ریچارد کخ

انتهای پیام/

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید