۱۴۰۳/۰۲/۳۰

واگذاری ۱۱۸هزار هکتار از اراضی ملی در سمنان

مدیرکل منابع طبیعی سمنان گفت: ۱۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی درحریم شهری با تفاهنامه به اداره کل مسکن و شهرسازی به منظور اجرا طرح نهضت ملی واگذار شد.
واگذاری ۱۱۸هزار هکتار از اراضی ملی در سمنان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان روز یکشنبه ۱۲ شهریور به خبرنگاران خاطرنشان کرد: تغییر نمایندگی اسناد اراضی ملی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به سازمان زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن بوده است و منابع طبیعی موظف است اراضی شهرهای جدید که حریم آنها مشخص شده، به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان استان سمنان اضافه کرد: این اراضی در حریم شهرها، زمین‌هایی بوده که طرح‌های مرتع‌داری، جنگل‌کاری و آبخیزداری در آنها انجام نشده است.

به گفته وی، همچنین در ۱۳ مورد ۱۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در طرح هادی روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

وی با بیان اینکه مجموع استعلام‌های معادن در استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۰۱ فقره بوده است، گفت: با ۸۰ فقره از این استعلام‌ها موافقت شد.

وی اضافه کرد: همچنین واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی ۲۰ مورد و غیرکشاورزی ۳۱ مورد در مجموع واگذاری به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار بود و ۱۳ مورد واگذاری زمین ۱۳ هکتاری به بنیاد مسکن استان سمنان به ثبت رسید.

مرادی حقیقی گفت: تغییر کاربری مجاز این زمین‌ها در یکسال اخیر با هدف توسعه مسکن در این استان انجام شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید