۱۴۰۳/۰۲/۱۵

نمایشگاه کار دانشگاه تهران، راهکاری برای اشتغال و اشتغال آفرینی

رئیس دانشگاه تهران گفت: با توجه به شعار دانشگاه باور داریم باید در حوزه اشتغال و اشتغال آفرینی دانش آموختگانش راهکارهایی بیاندیشیم.
نمایشگاه کار دانشگاه تهران، راهکاری برای اشتغال و اشتغال آفرینی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار ساخته ها؛ رئیس دانشگاه تهران از عدم عمل گرایی در بسیاری دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: یکی از ژست‌هایی که دستگاه‌ها نشان می‌دهند، اقدام به تدوین و رونمایی سند راهبردی می‌کنند و توصیه دارند مدیران بعدی آن سند را اجرایی کنند در حالی که اگر آن سند قابلیت اجرایی داشت چرا در دوره خودتان عمل نکردید.

سیدمحمد مقیمی در نشست خبری که امروز به منظور اعلام برنامه های اتصال دانشجویان و دانش آموختگان به محیط کسب و کار برگزار شد، به تشریح جزئیات برگزاری نمایشگاه کار پرداخت و گفت: با توجه به شعار دانشگاه باور داریم باید در حوزه  اشتغال و اشتغال آفرینی دانش آموختگانش راهکارهایی بیاندیشیم به همین جهت نمایشگاه کار در روزهای اول تا سوم خرداد با حضور ذی نفعان کسب و کار در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و از اولین روزهای شروع به کار چشم انداز روشنی ترسیم کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه های مختلف کار اقدامات مختلفی را در دانشگاه تهران  انجام دادیم که برخی از آنها در حال برنامه ریزی برای تکمیل حلقه است.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: وقتی در گذشته از مدیران آموزش عالی در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان و دانش   آموختگان سوال می کردیم پاسخ می دادند در زمینه اشتغال مسوولیت نداریم و حوزه اشتغال آنها از قدرت ما خارج است.

مقمیی افزود: وقتی حرف از دانشگاه کارافرین و دانشگاه های نسل سه و چهار مطرح می شود، ضروری است که در حوزه اشتغال و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان خود نیز برنامه هایی را اجرا کنند این در حالی است که امروز واگذایی عجیبی در بخش های مختلف ایجاد شده است و هر کسی کار خود را می کند و اینکه چطوری حلقه انصال شوند هنوز به آن فکر نشده است.

به گفته وی، ما در فاز اول همگرایی درونی در دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه کارآفرین اقداماتی را انجام دادیم و دفتر ارتباط با صنعت را در دانشگاه مستقر کردیم تا با توجه به منابع مالی محدود پروژه های تحقیقاتی را  پیاده سازی کنیم.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ استاد برجسته، ۱۰ هزار دانشحوی دکتری، ۱۸ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی به همراه ۳۰ هزار نیروی نقش آفرین می توانند نقش برجسته ای در حوزه اشتغال و کار انجام دهند.

مقیمی از اقدامات جزیره ای در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: با این روش مسائل صنعت و جامعه نه تنها حل نمی‌شود بلکه انباشته نیز خواهد شد.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه رویکردمان را در حوزه آموزش تغییر دادیم، گفت: در این راستا توانستیم دروس کارورزی و مهارت ورزی در رشته های مختلف را تقویت کنیم بر این اساس بخشی از فعالیت های علمی دانشجویان معطوف به کار و ارتباط با محیط کار است و پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران این ماموریت را دنبال می کند.

مقیمی اظهار کرد: بسته کاملی درباره فعالیت های فرهنگی، اموزشی، پژوهشی و تفریحی مهارت و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران در حال تهیه است تا آنچه در محیط دانشگاه از جنبه های آموزشی و فرهنگی کاستی دارد را در قالب یکپارچه و همگرا دید. همچنین در تلاشیم دانشجویان اوقات فراغت خود را خارج از دانشگاه سپری کنند.

 رییس دانشگاه تهران از بی عملی برخی دستگاه ها و نهادها انتقاد کرد و گفت: یکی از ژست هایی که دستگاه های اجرایی برای اینکه نشان دهند دستگاه  پیشرفته ای هستند، این است که اقدام به تدوین و رونمایی سند راهبردی می کنند و توصیه دارند مدیران بعدی آن سند را اجرایی کنند در حالی که اگر سند قابلیت اجرایی داشت چرا در دوره خودتان عمل نکردید متاسفانه ما به شدت دچار بی عملی شدیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر  شرکت ها و دستگاههای اجرایی دانشگاه ها را به نظری و تئوری بودن متهم و دانشگاه ها هم این دستگاه ها را به عدم دانش کسب و کار متهم می کنند به همین جهت باید زبان مشترکی بین دستگاه ها، دانشگاه ها و دولت ایجاد شود تا زنجیره کارآمد شدن دانشگاه ها تداوم پیدا کند. 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید