۱۴۰۳/۰۲/۲۹

ساماندهی پل بند گرگر شوشتر

کلنگ دو طرح گردشگری و ساماندهی پل بند گرگر شوشتر به زمین خورد.
ساماندهی پل بند گرگر شوشتر

به گزارش اخبار ساخته ها؛ محمد حسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان در آیین کلنگ‌زنی کلنگ‌ ۲ طرح گردشگری و سامان‌دهی ضلع شمالی پل‌بند گرگر شوشتر گفت: احداث پیاده‌راه بند میزان تا قلعه‌ سلاسل و سامان‌دهی ضلع شمالی پل‌بند گرگر، طرح‌های تعریف‌ شده در حوزه گردشگری هستند و همه این طرح‌ها با اولویت اشتغال‌زایی اجرا می‌شوند.

محمدحسین ارسطوزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود تا ۶ ماه آینده این دو طرح گردشگری شوشتر به بهره‌برداری برسند. ارسطوزاده افزود: پیش‌بینی می‌شود تا ۶ ماه آینده این دو طرح گردشگری شوشتر به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: طرح‌های میراث ‌فرهنگی در سطح شهرستان شوشتر اصلا محدودیت اعتباری ندارند و از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین اعتبار می‌شوند.

ارسطوزاده بیان کرد: تلاش شده است که طرح‌ها، تجهیز کارگاه شوند و فعالیت‌هایی که در نوروز برای حضور گردشگر محدودیت ایجاد نکند، اجرایی شوند.

ارسطوزاده با قدردانی از حمایت‌های گیلانی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس افزود: با حمایت‌های نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی طرح‌های بزرگ دیواره غربی سازه‌های آبی ـ ‌تاریخی شوشتر در دستورکار قرار گرفته و هفت ماه است که اجرای آن بدون وقفه پیگیری می‌شود.

او اضافه کرد: پس از دیواره غربی سایر جداره‌ها، تونل بلیتی و سالن برق نیز در دستورکار قرار گرفته است که پس از دیواره غربی اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خوزستان خاطرنشان کرد: سامان‌دهی محوطه باغ‌خان و مرمت و حفاظت از ۳۰ اثرتاریخی در بافت تاریخی شوشتر نیز در دستور کار است که پس از انجام مراحل مناقصه اجرای آن‌ها به مردم شوشتر اطلاع‌رسانی خواهند شد.

او به اقدامات در نظر گرفته‌ شده در بافت تاریخی و محله پل خراطان اشاره کرد و گفت: موزه شهدا و علما در یکی از عمارت‌های این محله تاریخی راه‌اندازی خواهد شد. ضمن این‌که استحکام‌بخشی جداره‌ها و کف‌پوش و مبلمان شهری این منطقه هم در دستورکار است که اجرا خواهد شد.

ارسطوزاده تاکید کرد: همه طرح‌ها در حوزه زیربنایی و زیرساخت هستند و تلاش کرده‌ایم تا همه این طرح‌ها به نحوی تعریف شود که اولویت نخست اشتغال‌زایی باشد، امید است اجرای این طرح‌ها باعث حضور سرمایه‌گذاران با خاطری آسوده در شهرستان شوشتر شود.

او افزود: در سراسر استان اعلام کردیم که آمادگی داریم طرح‌هایی که پشتیبانی محلی و شهرستانی شوند را تزریق اعتبار کنیم و اعتبارات لازم را به آن منطقه سوق دهیم. به‌عنوان مثال، تبصره ۱۶ در ایجاد تاسیسات گردشگری قابل اعمال است، حتی در مناطق روستایی و محروم که این موضوع برایشان تعریف شده و اعتبارش موجود است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خوزستان بیان کرد: از همین جا دعوت می‌کنم متقاضیان ایجاد تاسیسات گردشگری در مناطق شهری و روستایی به ادارات و سامانه موافقت اصولی میراث ‌فرهنگی مراجعه کنند تا راهنمایی شوند و آموزش لازم را ببینند و از این تسهیلات استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایسنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید