۱۴۰۳/۰۲/۲۰

ساخت و ساز گردشگری در قزوین در دستور کار اداره گردشگری استان

۸۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده که در فضاهای اقامتی و پذیریرایی ظرفیت‌های خوبی است.
ساخت و ساز گردشگری در قزوین در دستور کار اداره گردشگری استان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ نادر محمدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در نشست خبری در رو یکشنبه 9 بهمن ماه سال 1401 در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: ۸۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به بهره برداری رسیده که در فضاهای اقامتی و پذیریرایی ظرفیت‌های خوبی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین عنوان کرد: فضاهای اقامتی بومگردی بیشتر در الموت مستقر است، و ترجیح ما در الموت اقامتگاه‌های بومگردی و در برخی مناطق خانه مسافر است و فضاهای هتل در شهر قزوین مورد توجه است، همچنین ساخت دو هتل در آبیک هم برنامه ریزی شده است.

این مسئول اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال ۸۱۰ نفر گردشگر خارجی به استان سفر کردند که بیشتر در الموت حضور پیدا می‌کنند و از اقامتگاه‌های بومگردی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری هوشمند پیشنهادی درباره نحوه اجرای کار داشتیم و اقداماتی انجام شده که برای ایام بعد تعطیلات نوروز فاز اول در بازاریابی و تبلیغات قابل اجرا خواهد بود.

محمدی گفت: برای نوروز امسال چهار تا پنج بسته جدید سفر در کنار بسته‌های قبلی آماده می‌‌شود، همچنین برای جذب گردشگر، کمیته ۳۰۶۰ تشکیل شده که در ۳۰ کیلومتری شهرها از ظرفیت اقامتگاه‌ها و مراکز خدمات بین راهی برای معرفی استان استفاده می‌کنیم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین هم در این جلسه گفت: در حوزه میراث فرهنگی ۴۰ پروژه مرمتی آغاز شده و در مشارکت بین اداره کل و مساجد موفق بوده و ۱۰ مسجد مرمت شده است.

همچنین احسان نورانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: با همکاری میراث فرهنگی، ۸ مغازه در بازار، ۳ چاهخانه در باغستان و ۵ خانه به صورت مشارکتی مرمت شده که جزء پروژه‌های موفق در سطح کشور است.

نورانی گفت: سرداب امامزاده حسین و کاشی کاری صحن، تزئینات ضلع شمالی چهل ستون، عمارت سپهدا ازجمله پروژه‌های قابل افتتاح در بهمن ماه است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: سرای حاج رضا موقوفه است و مالکان و بهره‌برداران وظیفه حفظ و نگهداری دارند، البته طرح ما در این حوزه آماده است و مشکل ما تعدد مالکین و بهره‌برداران است.

 منبع خبر: خبرگزاری ایلنا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید