۱۴۰۳/۰۱/۱۰

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سمنان

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در سمنان خبر داد
برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در سمنان

 به گزارش اخبار ساخته‌ها؛ جعفر صفاخواه سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان امروز ۲۷ شهریور ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: این نمایشگاه در محل بلوار ۱۷ شهریور سمنان برپا شده و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه تا پایان شهریور، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ از این نمایشگاه بازدید کنند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: این نمایشگاه شامل ۱۵ غرفه صنایع‌دستی متنوع شهرستان سمنان شامل سفال و سرامیک، نازک‌کاری چوب، نساجی سنتی، بافته‌های داری (گلیم و جاجیم)، میناکاری مس و ... است.

صفاخواه افزود: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، اصلی‌ترین رویداد تجاری و اطلاع‌رسانی در حوزه معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل است که حداقل سالی دو بار در زمان اوج مسافرت‌ها در استان برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا هنرمندان فعال در استان با ارائه دستاوردها و محصولات تولیدی خود در معرض بازدید، نسبت به نیازسنجی بازار برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تجاری، بازرگانی و اشتغال‌زایی، از منظر نشان دادن فرهنگ، هنر، سنت‌ها و نوآوری‌های هر منطقه به گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار موثر است، گفت: آثار هنری که توسط هنرمندان هر منطقه خلق می‌شوند، نشان‌دهنده روحیه، خلق و خو و سلیقه اجتماعی جامعه میزبان است.

 انتهای پیام/

منبع خبر : ایسنا

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید