۱۴۰۳/۰۱/۰۹

توقف عملیات ساخت و ساز در حریم قلعه فرادنبه چهارمحال وبختیاری

با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بروجن عملیات ساخت و ساز در حریم قلعه ضرغام‌السلطنه در شهر فرادنبه متوقف شد.
توقف عملیات ساخت و ساز در حریم قلعه فرادنبه چهارمحال وبختیاری

 به‌گزارش اخبار ساخته‌ها؛ بهادر نوروزی رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بروجن بیان کرد: اجازه احداث سازه بتنی در حریم قلعه ضرغام‌السلطنه در شهر فرادنبه از توابع شهرستان بروجن داده نمی‌شود.

وی افزود: قلعه ضرغام‌السلطنه فرادنبه در سال ۱۳۸۷ ثبت ملی شده است و یک مسجد و تعدادی زمین و ملک شخصی قدیمی در حریم این قلعه تاریخی وجود دارد.

نوروزی تصریح کرد: یک قطعه زمین به مساحت ۶۰ مترمربع بین قلعه ضرغام‌السلطنه و مسجد از سوی مالک شخصی برای توسعه این مسجد وقف و واگذار شده است.

وی با اشاره به انجام مکاتبه‌ای برای احیا و مقاوم‌سازی مسجد در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله یادآور شد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و کمیته فنی برابر ضوابط با این موضوع موافقت کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بروجن تأکید کرد: این مسجد جزء حریم و عرصه قلعه ضرغام‌السلطنه نیست و اختلاف اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با هیأت امنا بر سر همین قطعه زمین بین مسجد و قلعه است.

وی اظهار داشت: قرار بود در حریم قلعه ضرغام‌السلطنه و در این قطعه زمین یک سازه سبک احداث و به‌عنوان فضای آزاد از آن استفاده شود و هیچ‌گونه ساخت و سازی به‌صورت بتنی انجام نشود، اما هیأت امنا در این زمینه تخلف کرده است.

نوروزی بیان کرد: قلعه تاریخی ضرغام‌السلطنه با بیش از ۱۵۰ سال سابقه در شهر فرادنبه از توابع شهرستان بروجن واقع و سال ۱۳۸۷ ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: مهر

 

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید