۱۴۰۳/۰۲/۰۴

صدور ۳۶۷ موافقت اصولی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری یزد

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان یزد از صدور ۳۶۷ فقره موافقت اصولی برای ایجاد و احداث تأسیسات گردشگری خبر داد.
صدور ۳۶۷ موافقت اصولی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری یزد

به‌گزارش اخبار ساخته‌ها؛ محمد میر شمسی معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد روز پنج‌شنبه ۱۵ دی‌ماه ضمن اشاره به صدور ۳۶۷ فقره موافقت اصولی ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان طی نه ماه گذشته گفت: این موافقت‌ها با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در دست اقدام و احداث است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: موافقت اصولی‌های صادر شده در قالب احداث هتل، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، سفره‌خانه سنتی و اقامتگاه بوم گردی، مرکز تفریحی، مرکز آب‌درمانی، پارک طبیعت‌گردی و.. در سطح استان است که در صورت ایجاد و تکمیل این واحدها، زمینه اشتغال برای ۹۲۶۸ نفر فراهم خواهد شد.

میر شمسی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون تکمیل و بهره‌برداری از ۳۲ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری با ۵۲۴۰ میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه اشتغال ۳۳۷ نفر فراهم‌شده است.

او در ادامه حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری را از اولویت‌های مهم استان برشمرد و اضافه کرد: رشد و توسعه زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری و فعالان بخش گردشگری عامل رونق، تحرک و اشتغال‌زایی در این بخش می‌شود.

استان یزد دارای ظرفیت‌های مناسب گردشگری بی‌نظیر بوده که این اداره­کل در قالب مجوزهای بی‌نام صادره و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهیه ‌شده آماده همکاری لازم را دارد.

منبع خبر: خبرگزاری میراث آریا

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید