۱۴۰۳/۰۲/۰۶

اداره اوقاف و مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ با توجه به وقفی بودن مغازه های بازار این شهر از اداره اوقاف در خصوص مرمت و بازسازی در خواست مساعدت کرد.
اداره اوقاف و مرمت بازار قدیمی کبودراهنگ

 به گزارش اخبارساخته ها؛ مسلم غلامی فرماندار شهرستان کبودراهنگ با اشاره به ضرورت شناسایی ظرفیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کبودراهنگ، گفت: بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان برای مرمت و بازسازی بازار قدیم شهر کبودراهنگ در کمیته برنامه ریزی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به وقفی بودن اکثر مغازه‌های بازار قدیمی این شهرستان، از اداره اوقاف و امور خیریه خواست تا در خصوص مرمت و بازسازی بازار قدیمی کبودراهنگ مساعدت و وارد کار شوند.

 فرماندار کبودراهنگ با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در راستای گردشگرپذیر کردن این شهرستان نیز گفت: در مرکز شهر هیچ مکان گردشگری وجود ندارد بدین ترتیب، لازم است تا با مرمت و بازسازی مکان‌های قدیمی و ایجاد موزه مردم شناسی مکان‌های گردشگری برای بازدید مسافران و گردشگران ایجاد شود.

غلامی در ادامه صحبت‌های خود از تالاب شیرین سو و روستای گردشگری اکنلو و روستاهای صنعتی ویان و کردآباد یاد کرد و خواستار ورود این روستا به بحث تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی شد.

انتهای پیام/

منبع خبر: خبرگزاری مهر

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید