۱۴۰۳/۰۲/۰۷

ثبت نام ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قزوین

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قزوین از احراز هویت 60 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ثبت نام در این طرح همچنان ادامه دارد و ۱۷ هزار نفر مبالغ خود را پرداخت کرده‌اند.
ثبت نام ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن قزوین

به گزارش اخبار ساخته‌ها؛  امیر کلهر در جمع خبرنگاران ضمن تبیین نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی ‌بخشی مردم در امور مختلف از جمله مقررات ملی ساختمان، گفت: در بین تمامی استان‌های کشور، تنها استان قزوین بود که موضوع احراز سکونت متقاضیان را در نهضت ملی مسکن عهده‌دار شد؛ درحالیکه وظیفه ذاتی و اصلی این سازمان مباحث مربوط به طراحی، نظارت و کنترل در امور ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: ما ایراداتی در بخش نظارت و طراحی مسکن مهر داشتیم که تلاش کردیم موارد یاد شده را در نهضت ملی مسکن رفع کنیم که به همین جهت در تفاهم‌نامه‌ای که برای نخستین مرتبه در سطح کشور بین این سازمان و اداره‌کل راه و شهرسازی استان منعقد شد، سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین مباحث مربوط به نظارت را در این بخش بر عهده گرفت و با حمایت اعضای نظام مهندسی استان به عنوان ناظران حقیقی در این پروژه شرکت داریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، در خصوص وضعیت سازه ای ساختمان های برج خلیج فارس در قزوین و هنزا در شهر محمدیه نیز گفت: در خصوص ساختمان های ناایمن، دادستانی ورود کرده اما در خصوص برج خلیج فارس، سازه ایراد ندارد اما مسائل فنی زیادی دارد که باید اصلاح شود.

این مسئول ادامه داد: سازمان نظام مهندسی وقتی نظارت می کند موارد اعلام می شود اما در اجرا تغییرات زیادی داریم که سازنده باید پاسخگو باشد و در مورد این برج متأسفانه سازنده به تعهدات عمل نکرده و باید حتما نواقص موجود در راه پله ها، الحاقات سازه ای و آسانسور برطرف شود.

وی اظهارداشت: نکته اساسی این است که اصناف گاهی هنوز پایان کار ندارند برایشان مجوز فعالیت صادر می‌شود  که بعداً همین موضوع چالش ایجاد می‌کندکه باید برای ساماندهی این موضوع چاره‌اندیشی شود.

کلهر  افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین بیش از ۱۱ هزار عضو دارد که ۶ هزار نفر آنها پروانه فعالیت دارند.

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید