۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تاریخ خوش رایحه

خوشبوکننده‌های هوا پدیدۀ جدیدی نیستند و اختراع آن‌ها به سالیان خیلی دور برمی‌گردد و در طول سال‌ها تکامل پیدا کرده است.
تاریخ خوش رایحه

به گزارش اخبار ساخته ها به نقل از ماهنامه « ویکی کلین »از گلبرگ‌ها و ادویه‌ها تا کاغذهای دوستدار محیط‌زیست

این مقاله دربارۀ مراحل مختلف تکامل خوشبوکننده‌های هوا، چگونگی اختراع خوشبوکننده‌های هوای سفارشی و نحوه رواج و محبوبیت بالای آن‌ها صحبت می‌کند. 

با سه مؤلفۀ جالب در این زمینه آشنا شوید:

  • ۱. در روزگار قدیم، عطرها با جوشاندن گیاهان، گلبرگ‌های گل‌ها و ادویه‌ها ساخته می‌شدند.
  • ۲. بوها نقش مهمی در تغییر خلق و خو، استرس و توانایی کاری دارند.
  • ۳. رایحه‌ها اغلب برای مصارف پزشکی، جشن‌ها و آیین‌های مذهبی استفاده می‌شدند.

 

حقایقی درباره تجارت مدرن عطرها

  • ۱. تجارت عطرها در اوایل قرن هجدهم شروع شد و تا پایان قرن نوزدهم ادامه داشت.
  • ۲. رومی‌ها از اولین افرادی بودند که گیاهان عطری را می‌فروختند. این گیاهان در آن روزگار بسیار محبوب بودند.
  • ۳. مصری‌ها در تجارت عطر عملکرد خیلی خوبی داشتند و در آن زمان در جهان پیش‌رو بودند.
  • ۴. تاپوتی شیمیدان زنی که در هزاره دوم قبل از میلاد در بین‌النهرین زندگی می‌کرد، اولین فرد شیمیدان ثبت‌شده در تاریخ است.
  • ۵. برندهای عطر در سرتاسر جهان متولد شدند، اما تعداد زیادی از آن‌ها در فرانسه به وجود آمدند که Givenchy،Paco Rabanne، Yves Saint Laurent Parisienne ازجمله آن‌ها هستند.
  • ۶. امروزه گراس، مرکز صنعت عطرسازی فرانسه، به عنوان پایتخت عطر جهان شناخته می‌شود.


اختراع خوشبوکننده هوای مدرن

  • ۱. خوشبوکننده هوای مدرن در سال ۱۹۴۸ عرضه شد.
  • ۲. این خوشبوکننده‌ها بر اساس فناوری مورد استفاده ارتش در ساخت حشره‌کش‌ها طراحی و ساخته شد، این محصول را در یک اسپری افشاننده و با یک سری پیشرانه تولید کردند.
  • ۳. تا به امروز، انواع مختلفی از خوشبوکننده‌های هوا به وجود آمده‌اند که در خانه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، کلیساها، وسایل نقلیه موتوری و در مراسم و آیین‌های مذهبی استفاده می‌شوند.
  • در حقیقت، رایحه و عطر جزء جدایی‌ناپذیر نوع بشر است. انسان‌ها همیشه عطرها را دوست داشته‌اند و وقتی صحبت از منشأ آن می‌شود، احتمالاً باید به تاریخ پیدایش بشر بر‌گردد. رایحه‌ها علاوه بر این‌که در جشن‌ها و مراسم مذهبی استفاده می‌شدند، اغلب از نسل‌ها قبل در زمینه درمان‌های پزشکی هم کاربرد داشته‌اند. عطرها در انواع مختلفی وجود دارند. برخی از آن‌ها نیروبخش و برخی از رایحه‌ها آرامش‎بخش هستند. دلیل استفاده از آن‌ها هرچه که باشد، رایحه‌ها از زمان‌های بسیار قدیم بوده‌اند و برای نسل‌های بعدی هم باقی خواهند ماند.
  • در روزگاران قدیم، عطرها با جوشاندن گیاهان، گلبرگ‌های گل‌ها و ادویه‌ها ساخته می‌شدند. این مواد معمولاً در روغن زیتون ریخته می‌شدند، که در واقع روغن حامل بود. زنبق، یاس و عسل رایحه‌های محبوبی بودند و اگر بدانید که هنوز هم با قدرت همچنان محبوب هستند، قطعاً شگفت‌زده خواهید شد! بله، مردم حتی امروز هم این عطرهای شگفت‌انگیز را دوست دارند.
  • مردم در طول سال‌ها از بوهای طبیعی مانند عطر باران، گل‌های بهاری، بوی دریا، برگ‌ها و... لذت برده‌اند. با گذشت زمان، عطرهای دست‌ساز برای اهداف تجاری مبادله می‌شدند. همان‌طور که زمان پیش می‌رفت، انواع مختلفی از عطرها با استفاده از مواد طبیعی و یا مصنوعی تولید شد.

 

  • حقایق تجارت مدرن عطر (قرن 18، 19)

تجارت عطر در اوایل قرن 18 میلادی آغاز شد و در پایان قرن نوزدهم به اوج خود رسید. رومی‌ها اولین افرادی بودند که گیاهان عطری را می‌فروختند. این گیاهان در آن روزها بسیار محبوب بودند. مصری‌ها هم در تجارت عطر بسیار خوب و در کل جهان پیش‌رو بودند.
 Cyprinum و Susinum محبوب‌ترین عطرهای رایج در آن زمان بودند و ماده اصلی بیشتر این عطرها دارچین بود. آن‌ها آن‌قدر درگیر و دلبسته عطرها بودند که اعتقاد داشتند عطرها عرق خداوند بزرگ هستند!

یونانی‌ها نیز به عطرها علاقۀ زیادی داشتند. مردان و زنان در جامعه خود عطر می‌زدند، زیرا معتقد بودند که این عطرها می‌توانند بر سلامت و رفاه آن‌ها تأثیر خوبی داشته باشد. از عطرها در حمام‌های آیینی و رویدادهای مهم نیز استفاده می‌شد.

گفته می‌شود که تپوتی (Tappauti)، بانوی شیمیدانی که در هزاره دوم پیش از میلاد در بین‌النهرین زندگی می‌کرد، عطرهایی با بوی منحصر به‌فردی از روغن، کالاموس و گل‌ها ساخته بود. او در واقع اولین شیمیدان جهان است.

قرن 19 شاهد تولید انبوه عطرها بود. همین موضوع، قیمت عطرها را تا حد زیادی کاهش داد و قیمت‌ها تا حد زیادی مقرون به‌صرفه شدند. آن‌ها دیگر کالای لوکس نبودند و مردم شروع به استفاده بیشتر از عطرها کردند.

این قرن همچنین شاهد ورود Coco Chanel کوکو شانل،Guerlain گرلن و Coty کاتی به صنعت عطرسازی بود. برندهای عطر در سرتاسر جهان متولد شدند، اما تعداد زیادی از آن‌ها در فرانسه به وجود آمدند Givenchy، Paco Rabanne،Yves Saint Laurent Parisienne ازجمله آن‌ها هستند.

امروزه گراس، مرکز صنعت عطرسازی فرانسه، به عنوان پایتخت عطر جهان شناخته می‌شود.

 

  • اختراع خوشبوکننده هوای مدرن

خوشبوکننده‌های هوای مدرن در سال 1948 به بازار عرضه شدند. این خوشبوکننده‌ها بر اساس فناوری مورد استفاده ارتش در ساخت حشره‌کش‌ها طراحی و ساخته شد، این محصول را در یک اسپری افشاننده و با یک پیشرانه تولید کردند. این اسپری، ترکیبات خوشبو را در هوا پخش می‌کرد که برای مدت طولانی در هوا معلق باقی می‌ماند. بنابراین، این‌طور بود که خوشبوکننده هوای مدرن به وجود آمد و مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت و به محصول استاندارد این صنعت تبدیل شد.

تا به امروز، انواع مختلفی از خوشبوکننده‌های هوا به وجود آمده‌اند که در خانه‌ها، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، کلیساها، وسایل نقلیه موتوری و در مراسم و آیین‌های مذهبی استفاده می‌شوند. رایحه‌ها در طول دهه‌ها تغییر شکل داده‌اند و اکنون به اشکال مختلفی در بازار وجود دارند.
در ادامه، دربارۀ یکی از انواع محبوب این محصولات، یعنی خوشبوکننده‌های هوای کاغذی صحبت می‌کنیم.

 

  • اهمیت و مزیت خوشبوکننده‌های هوای کاغذی


خوشبوکننده‌های هوای کاغذی تا حد زیادی محبوب هستند. این خوشبوکننده‌های هوا که از کاغذ سازگار با محیط‌زیست یا با چگالی بالا ساخته شده‌اند، طیف وسیعی از شکل و طرح‌های مختلف دارند. برش و به اندازه دلخواه در آوردن آن‌ها نیز آسان است. در سال‌‌های اخیر نیز، کسب‌وکارها و برندهای مختلف از خوشبوکننده‌های هوای کاغذی برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

استفاده از خوشبوکننده‌های کاغذی تبلیغاتی مزایای متعددی دارد. آن‌ها علاوه بر سبزبودن یا همان سازگاری با محیط‌زیست، طرح‌هایی را در کاغذهای ساده و چاپی به شما ارائه می‌دهند. استفاده از آن‌ها آسان است؛ فقط باید آن‌ها را در هر جایی که می‌خواهید آویزان کنید تا فضایی خوشبو ایجاد کنید. خوشبوکننده‌های هوای کاغذی رایحه را به طرز مؤثری منتشر می‌کنند و این همان کاری است که باید انجام دهند.

 اخیراً، تولید کنندگان خوشبوکننده هوا گزینه‌های سفارشی را برای پاسخگویی به سلایق و ترجیحات متنوع مشتریان ارائه می‌دهند. شما می‌توانید عطر، اندازه، طرح و شکل خوشبوکننده هوا را انتخاب کنید تا محصولی را بسازید که معرفتان باشد!

 

 

  • تولد خوشبوکننده‌های متعدد با توجه به سلایق متفاوت!


در کادر بسیاری از افراد مشغول به فعالیت در این صنعت، گروهی از افراد هنردوست، با شخصیت‌ها و طرز فکرهای منحصربه‌فرد وجود دارد که به این موضوع فکر ‌می‌کنند: «چرا خوشبوکننده‌های متفاوتی برای پاسخگویی به سلیقه افراد متفاوت درست نکنیم»؟

در حقیقت، خوش‌بوکننده‌های متفاوت هوا، برای ایجاد تحول و انقلابی متولد شده‌اند تا با هزاران ایده، بهترین‌ها را برای مشتریان خود فراهم کنند.

تفاوت در این صنعت، حائز اهمیت است تا هریک از شرکت‌ها، بتوانند مشتریانشان را مطمئن کنند که در کار خود بی‌نظیر هستند و می‌خواهند عطرهای منحصر به‌فرد و خوشبوکننده‌های هوایی با طراحی متمایزی را به مشتریان خود ارائه دهند که بامزه، شیک و جالب هستند؛ چرا که اعتقاد دارند، همیشه خارج از چارچوب‌های مرسوم فکر می‌کنند و دائماً برای ارائه ویژگی‌های جدیدتر در تلاش هستند و همه این کارها را با هدف ارائه محصولات و خدمات بهتر انجام می‌دهند.


کسب‌وکارها همیشه در رویکرد بازاریابی سنتی خود هم به یک ابزار تبلیغاتی جدید نیاز دارند

روزهایی که می‌توانستید با بازاریابی سنتی معمولی تأثیر بگذارید، گذشته است. مردم دیگر علاقه‌ای به فروش زبانی ندارند، همچنین دیگر تبلیغات قدیمی را تماشا نمی‌کنند یا نمی‌خوانند. کسب‌وکارها برای مدت طولانی می‌خواستند از معیارهای مرسوم خارج شوند تا ابزارهای تبلیغاتی جدیدی را ایجاد کنند.

 اگر می‌خواهید به شکل مؤثری به هدف خود برسید، باید باهوش باشید و بدانید خوشبوکننده‌های هوای سفارشی به کمکتان می‌آیند. خوشبوکننده هوای جدیدی را برای برند خود بسازید و از آن برای تمام فعالیت‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

خوشبوکننده‌ای که در ماشین خود آویزان می‌کنید، چیزهای زیادی در مورد شما می‌گوید

 خوشبوکننده‌ای که در ماشین خود آویزان می‌کنید، در واقع می‌تواند در مورد شما، سبک زندگی، شخصیت، سلیقه و موارد دیگری از شما صحبت کند.

باور کنید یا نه، خوشبوکننده خودروی شما، نشان‌دهندۀ ذهن و شخصیتتان است. بنابراین برای این‌که سفر، به تجربه‌ای عالی برای سایر همراهانتان تبدیل شود و سلیقه‌تان را به نمایش بگذارید، حتماً خوشبوکننده هوای فوق‌العاده‌ای را انتخاب کنید.



  • نتیجه‌گیری

 به طور خلاصه، رایحه‌ها همیشه بخش جدایی‌ناپذیری از انسان‌ها بوده‌اند. با گذشت سال‌ها، آن‌ها مقرون به‌صرفه‌تر و محبوب‌تر شده‌اند و با تبدیل به کالای تجاری، اکنون به عنوان ابزار تبلیغاتی مؤثر توسط کسب‌وکارها استفاده می‌شوند؛ مخصوصاً خوشبوکننده‌های کاغذی سفارشی برای اتومبیل

انتهای پیام/

برچسب ها

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید