۱۴۰۳/۰۲/۲۹

2.6 میلیون خانواده در سامانه املاک‌ خوداظهاری کردند

2.6 میلیون خانواده تاکنون نسبت به خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان اقدام و اطلاعات 3 میلیون و 21 هزار اقامتگاه‌ خود را ثبت کرده‌اند.
2.6 میلیون خانواده در سامانه املاک‌ خوداظهاری کردند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ بر اساس اطلاعات دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تا‌کنون 4 میلیون و 552 هزار سرپرست خانواده به سامانه ملی املاک و اسکان مراجعه کرده‌اند و 73 میلیون و 44 هزار کد ملی در این سامانه بر اساس اقامتگاه مشخص ثبت شده است.

2.6 میلیون خانواده در سامانه املاک خوداظهاری کردند

تعداد کل کدپستی‌های مسکونی در سامانه به رقم 32 میلیون و 881 کدپستی رسیده و کد پستی‌های با مالکیت مشخص از 12 میلیون و 124 هزار کد عبور کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تا این لحظه، 2 میلیون و 678 هزار مالک اطلاعات 3 میلیون و 21 هزار اقامتگاه خود را در سامانه ملی املاک و اسکان اطلاعات ثبت کرده‌اند.

اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به سامانه متصل شد

بر اساس اعلام فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن، در راستای فعال کردن ضمانت اجرایی خوداظهاری در سامانه املاک عنوان کرد: هم اکنون خدمات وزارت آموزش و پرورش شامل دریافت اطلاعات نقشه و نشانی منزل برای ثبت نام دانش‌آموزان از سامانه انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تا کنون شهرداری‌های 53 شهر در 8 استان کشور اطلاعات پروانه و پایانکار 376 هزار و 932 واحد مسکونی را به سامانه ارسال کرده‌اند.

در این راستا به منظور تکمیل سامانه ملی املاک و اسکان، اطلاعات دفتر املاک الکترونیک و حدنگاری املاک مسکونی سازمان ثبت اسناد و املاک باید در اختیار سامانه قررا گیرد.

 سامانه ملی املاک و اسکان از سال 1394 در دستور کار دولت قرار گرفت و مقرر شد، در مدت 6 ماه اطلاعات ان زمینه سرشماری برخط را فراهم کند. با وجود گذشت 8 سال از قانون مجلس و همچنین بازبینی شیوه تکمیل اطلاعات همچنان اطلاعات این سامانه تکمیل نشده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: فارس

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید