۱۴۰۳/۰۲/۱۰

2500 امین واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده‌ خوی تحویل مردم شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت:2500 امین واحد مسکونی در منطقه زلزله زده‌ خوی تحویل مردم شد.
2500 امین واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده‌ خوی تحویل مردم شد

به گزارش اخبار ساخته ها؛ جعفر برزگرمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در تشریح بحث بازسازی واحدهای زلزله دیده خوی، اذعان کرد: ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی و شهری جزو واحدهای خسارت دیده زلزله بودند که کار مرمت ۲۴ هزار و ۷۹۳ واحد از واحدهای تعمیری به اتمام رسید و اجرای سقف ۳۲۲۰ واحد از واحدهای احداثی پایان یافته و ۲۵۰۰ واحد تماما به پایان رسید و تحویل مردم شد.

دکتر برزگر بیان کرد: در دهه فجر شاهد بهره برداری ۲ هزار و پانصدمین واحد آسیب دیده در زلزله خوی بودیم و ۵۷۸ واحد مراحل نازک کاری خود را طی می کنند.

وی با تشریح وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در استان اظهار داشت: آذربایجان غربی ۲۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها واقع شده است و بنیاد مسکن نیز فعالیتهای عمرانی و ساخت مسکن روستایی را برای ماندگاری در روستا و ساخت مسکن ایمن در دست اجرا دارد.

دکتر برزگر افزود: با رویکرد مناسبی که در جلسات شورای تامین مسکن و شورای برنامه‌ریزی استان وجود دارد، گام های بلندی در راستای توسعه و آبادانی روستاها برداشته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اولین محور فعالیت‌های بنیاد مسکن در روستاهای استان، بازنگری در طرح‌های هادی روستایی بوده که خوشبختانه در راستای توسعه و آبادانی روستاها همه ۲۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی مصوب هستند؛ با توجه به اتمام افق ده ساله طرح‌ها نیاز به بازنگری دارد و بر اساس نیازمندی که در روستاها وجود دارد باید توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی روستاها نیز پیش بینی شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: بنیاد مسکنآنقلاب اسلامی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید