۱۴۰۳/۰۶/۲۹

چگونه با کمترین تجربه و سابقه‌ کار، در شغلی مناسب استخدام شویم؟

آیا می توانیم بدون داشتن سابقه‌ کار، یک شغل خوب پیدا کنیم؟ این اصلی ترین سؤالی است که بسیاری از فارغ التحصیلان از خود می پرسند.
چگونه با کمترین تجربه و سابقه‌ کار، در شغلی مناسب استخدام شویم؟

به گزارش اخبارساخته ها؛ آیا می توانیم بدون داشتن سابقه‌ کار، یک شغل خوب پیدا کنیم؟ این اصلی‌ترین سؤالی است که  بسیاری از فارغ‌التحصیلان از خود می پرسند، زیرا معمولاً کارفرمایان برای استخدام شما به دنبال سابقه‌ کار هستند.

هر رشته‌ای که در آن تحصیل کرده‌اید، دارای فایده‌ای است و نباید آنرا بی‌ارزش بدانید. پس با توجه به انتخاب‌های حرفه‌ای و تحصیلی، مدرکتان می تواند سکوی پیشرفت شما در هر شغلی باشد.

استخدام در یک شغل، تنها با یک مدرک و بدون هیچ سابقه‌ کار کمی ناامیدکننده است، اما با سخت کوشی، عزم راسخ و اعتماد به نفس بالا می توانید به این هدف برسید.

در اینجا ۱۰ نکته‌ای را معرفی می کنیم که به شما در پیدا کردن شغل مناسب یاری می رساند.

خود را همانی که هستید بپذیرید

در این موقعیت بی‌تجربه بودن خود را بپذیرید و از آن به‌عنوان انگیزه ای برای یادگیری استفاده کنید. معمولاً کارفرمایان به دنبال استخدام افرادی سخت کوش و علاقه‌مند به یادگیری هستند. پس تعهد و اشتیاق خود را نسبت به یادگیری و پیشرفت نشان دهید.

مهارت‌هایتان را پیدا کنید

امروزه خیلی از مشاغل به مهارت‌هایی چون مهارت‌های رایانه‌ای، فنی، ارتباطی، و مهارت‌های حل مسئله نیاز دارند. ببینید کدام یک از مهارت‌ها در شما وجود دارد؟

بین خود و کاری که به دنبال استخدام در آن هستید ارتباط برقرار کنید

وقتی تصمیم می گیرید متقاضی یک موقعیت شغلی شوید، باید دلیلی داشته باشید که نشان می دهد از عهده‌ این کار بر می آیید. آیا تجربه یا خصوصیات شخصیتی دارید که میان شما و این کار پیوند ایجاد می کند؟ از خود خلاقیت نشان دهید و این ارتباط را به خوبی تحلیل کنید.

خصوصیات و مهارت‌های خود را معرفی کنید

چه خصوصیات و مهارت‌هایی دارید که شما را از دیگر افراد جویای کار متمایز می کند؟ این مهارتها شما را در استخدام یک شغل مناسب یاری می کند.

ارزش خود را بدانید

نداشتن سابقه کار و تجربه‌ کافی نشانه‌ بی‌ارزش بودن شما نیست. هر تجربه و مهارتی که در زمینه‌های مختلف دارید به صاحبان مشاغل نشان دهید تا ببینند با فرد ارزشمندی رو به رو هستند.

میان اعتماد به نفس و بی‌تجربگی خود تعادل ایجاد کنید

اعتماد به نفس در موفقیت شما تأثیرگذار است، اما باید همراه با تواضع و فروتنی باشد. باید به کارفرما اطمینان دهید از پس این کار بر می آیید، اما در مقابل باید به او نشان دهید به دنبال یادگیری و پیشرفت هستید .

داوطلبانه کار کنید

اگر نمی توانید شغل مناسبی پیدا کنید، برای کسب تجربه کارهای رایگان متناسب با مهارت‌های خود انجام دهید. با داوطلبانه کار کردن، به تجربیات ارزشمندی دست می یابید و می توانید یک شبکه‌ ارتباطی ایجاد کنید و اولین فرصت شغلی‌تان را به دست آورید.

شبکه‌ ارتباطی ایجاد کنید

از طریق شبکه‌های اجتماعی، انجمن‌ها، قرار ملاقات‌های کاری یا هر راه دیگری با افراد مختلف وارد ارتباط شوید و فرصت‌های شغلی مناسبی به دست آورید.

مدام به دنبال یادگیری باشید

شاید برای کسب مهارت‌های جدید نیازمند آموزش بیشتری باشید؛ برای مثال، می توانید در کلاس حسابرسی و دیگر آموزش‌های غیررسمی، ثبت نام کنید یا درباره رشته‌ موردعلاقه‌تان بیشتر مطالعه کنید.

 واقع بین باشید

به دنبال استخدام در شغل‌هایی باشید که با مهارت‌ها و توانایی‌هایی که اکنون دارید، واقعاً بتوانید بهتر از دیگران خود را نشان دهید.

باید همواره خود را جای افرادی بگذارید که می خواهند استخدامتان کنند

چه مهارتی در شما وجود دارد که می تواند نظر آنها را به خود جلب کند؟ جواب این سؤال را باید در عملکردتان از نقطه‌ شروع تا دستیابی به هدف که شامل پیدا کردن کار، تنظیم تقاضانامه، رزومه و مصاحبه شغلی است پاسخ دهید.باید باور کنید با داشتن یک ذهنیت درست می توانید به هر آنچه می خواهید برسید.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید