۱۴۰۳/۰۲/۱۵

پلمپ ۵۰۰ مشاور املاک متخلف در استان اصفهان

نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه تنظیم بازار و املاک مستغلات گفت: ۵۰۰ مشاور املاک در بازرسی در استان اصفهان پلمب شده است.
پلمپ ۵۰۰ مشاور املاک متخلف در استان اصفهان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ مهدی حق شناس، نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه تنظیم بازار و املاک مستغلات، اظهار کرد: در جلسه کارگروه تنظیم بازار و املاک مستغلات شهرستان نایین که به همت فرماندار و رئیس اداره راه و شهرسازی این شهرستان برگزار شد، قرار شد از ابتدای مهرماه سال جاری کد رهگیری به طور صددرصدی و قراردادها به صورت پرینتی در سامانه جامع املاک مستغلات کشور اخذ شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه تصمیم گرفته شد که از ابتدای پاییز، قرارداد فاقد کد رهگیری در شهرستان نایین وجود نداشته باشد و کلیه قراردادها به صورت پرینتی و قراردادهای دستی جمع‌آوری شود افزود: مشاوران املاک بدون پروانه در اسرع وقت بایستی توسط اداره اماکن پلمپ شود و اگر واحد صنفی نیاز به تغییر و جابه‌جایی دارد، پروانه برای آن واحد صنفی در محل مشخص شده اخذ و دوره‌های تخصصی برای مشاوران املاک بایستی برگزار شود.

حق شناس با اشاره به اینکه هرگونه تغییرات و جابه‌جایی دفاتر املاک باید با همکاری اتحادیه صورت بگیرد، تصریح کرد: مقرر شد که دفاتر مشاورین املاک فاقد پروانه در اسرع وقت توسط اداره اماکن پلمپ شوند و همچنین مشاورین املاک باید در دوره‌های تخصصی شرکت نمایند.

نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه تنظیم بازار و املاک مستغلات، خاطرنشان کرد: حتما رسانه‌ها به صورت گسترده اطلاع‌رسانی کنند که طبق ماده ۱۸ قانون مسکن، ارائه کد رهگیری از سوی مشاورین املاک در هنگام معاملات، لازم است و همچنین قراردادها باید به صورت پرینتی و دارای هولوگرام باشد و در غیر این صورت آن واحد صنفی متخلف محسوب می‌شود.

اقدامات بسیار خوبی در زمینه مسکن و زمین استان اصفهان صورت گرفته است

حق شناس ادامه داد: تاکنون در سطح استان بیش از ۵ هزار بازرسی و بازدید از مشاورین املاک صورت گرفته است که حدود ۵۰۰ دفتر مشاور املاک تا این لحظه پلمپ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت اخیر به همت همه فرمانداری‌های شهرستان‌ها و در سطح استان به کمک استاندار، اقدامات بسیار خوبی در زمینه مسکن و زمین صورت گرفته است، بیان کرد: کنترل قیمت ملک، در برخی از موارد کاهش قیمت املاک و زمین تا بیش از ۳۰ درصد و مدیریت و کنترل بازار اجاره به واسطه سامانه وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم رایگان قرارداد اجاره، که بسیار بهتر از سال‌های قبل انجام شده است، ازجمله مواردی بوده که رضایت مردم را در این زمینه به همراه داشته است.

انتهای پیام/

منبع خبر: فارس

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید