۱۴۰۳/۰۶/۲۶

نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی

نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی از 6 الی 8 آذر ماه سال 1403 در بندر عباس برگزار می شود.
نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی

به گزارش اخبار ساخته ها؛ جمهوری اسلامی  ايران با داشتن سواحل وسيع و قرار داشتن در مهمترين منطقه دريانوردی جهان (خليج فارس و دريای عمان) با تاريخ چند هزار ساله دريانوردی و دارا بودن پتانسيل های فراوان سرمايه گذاری و توسعه امور دريايی و دريانوردی، يکي از کشور های منحصر به فرد منطقه محسوب می شــود.

نمايشگاه دريايی IRANIMEX بزرگترين رويداد دريايی کشور است، که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کيفی در کشور ايران برگزار گرديده است. اين نمايشگاه با هدف اشاعه فرهنگ دريايی، ايجاد و ارتقاء توسعه روابط علمی و تجاری، افزايش سهم بازار دريايی منطقه ای و جهانی، توانمندســازی و توسعه خدمات دريايی و دريانوردی، حفظ توانمندی های داخلی و بومی سازی صنعت دريايی کشور و ... برگزار می شود.

برنامه هایاجرايی اين نمايشــگاه در راســتای تحقق برنامه دريا محور توسعه و تحقق اقتصاد دريامحور برگزار می شود.

بدون شک صنعت دريايی و دريانوردی نقش راهبردی مهمی در اقتصاد ملی، اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی و همچنين چشم انداز افق 1404و تحقق اهداف برنامه های توسعه کشور دارد لذا برگزاری نمايشگاه بين المللی دريايی جمهوری اسلامی ايران می تواند نقش مهمی در اين زمينه ايفا نمايد.

صنايع دريايی و دريانوردی ايران

جمهوری اسلامی ايران با در اختيار داشــتن موقعيت های ژئواکونوميک خليج فارس، تنگه هرمز، دريای عمان و دريای خزر يکی از بزرگترين بازارهای صنايع دريايی منطقه و جهان بشمار ميآيد، بطوريکه در حال حاضر و به دليل قرار گرفتن ايران در دو شاهراه ترانزيتی کريدور شمال جنوب و محور ترانزيتی شــرق، وجود بيش از 70 درصد از ذخاير نفت و گاز جهان، دارا بودن نزديک به 5800 کيلومتر نوار ســاحلی با احتساب ســواحل جزایر، دهها بندر تجاری و نفتی و همچنين مناطق آزاد تجاری و اقتصادی دريايی، فرصت های بزرگ صنعتی و ســرمايه گذاری را در بخشهای خدمات دريايی و بندری، کشــتيرانی، ســاخت و تعمير انواع شــناورها، صنايع فراساحل، شــيلات، آموزش و تحقيقات و جاذبه های گردشگری دريايی و توريستی پديد آورده است.

فرصت های سرمايه گذاری و قابليت های موجود دربازار دريايی

 ايجاد ظرفيت های جديد به منظور تخليه و بارگيری کاال و مسافر در بنادر ايران و منطقه

توســعه و تجهيز ناوگان دريايی ايران و منطقه با ســاخت انواع شــناورهای کانتينری، فله بر، چند منظوره، جنرال کارگو، گاز بر (LPG, LNG ،) شــناورهای مسافربری و تفريحی، شناورهای خدمات ساحلی، خدماتی، بارج، لندينگ کرافت، انواع شناورهای صيادی و ماهيگيری، انواع شناورهای مدرن، هاورکرافت، اکرانوپلن، ساپالی بوت، کروبوت، یوتیلیتی بوت و...

تعمير و نگهداری و تأمين تجهيزات، سوخت، مايحتاج و نيروی انسانی ساالنه هزاران فروند انواع شناورهای کوچک و بزرگ در حال تردد در آبهای ايران

ساخت، نگهداری و بهره برداری از تأسيسات فراساحلی و ميادين نفت و گاز ايران در دريا

وجود ذخاير آبزيان در آبهای ايران و پتانسيل های فراوان در گردشگری دريایی

نمايشگاه بين المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران

به دنبال برگزاری نمايشگاه بين المللی صنايع دريايی ايران از سالهای 1382 ،تا 1398 ،ایران آیمکس با همکاری شرکت سیراف در نظر دارد نمايشگاه بين المللی صنايع دريايی و دريانوردی ايران را در آذرماه ســال ۱۴۰۳ ،با هدف شناســايی و معرفی فرصتهای سرمايه گذاری و ارائه توانمندی ها و آخـرين دستاوردهای صنايع، تأسيسات و سامانه های دريايی و بندری جمهوری اسلامی ايران در سطح بين المللی برگزار نمايند.

سالهای گذشته نمايشگاه بين المللی دريايی ايران که به مدت 4 روز در فضايی به وسعت 21000 مترمربع در سالن سرپوشيده جزیره کیش برگزار گرديد، با استقبال چشمگير صاحبان صنايع، بازرگانان، متخصصان، محققان و خبرنگاران داخلی و خارجی مواجه شد.

در اين نمايشــگاه ها معموال بيش از 300 شــرکت داخلی و خارجی از کشورهای هلند، ایتالیا، آلمان، رومانی، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، کرواسی، نروژ، اســتونی، پرتقال، یونان، ســوئد، ترکیه، اوکراین، هندوستان، عمان، روسیه، صربستان، لهستان، سنگاپور، امارات، آذربایجان، چین، ژاپن و کره جنوبی مشـــارکت نمـودند و آخرين دستاوردها، تجهيزات و قطعات مختـلف صـنايع دريايـی، دريانـوردی و خدمـات مرتبـط را در معـرض ديـد بازديدکنندگان قرار دادند و اين نمايشگاه موقعيت مناسبی را جهت مذاکره و تعامل شرکت کنندگان فراهم آورد.

بی شــک برپايی نمايشــگاه صنايع دريايی و دريانوردی ايران که مطابق با آخرين دستاوردهای روز نمايشگاهی دنيا است، میتواند نقش بسزايی در شناسايی و گسترش مناسبات تجاری و ايجاد فرصتهای سرمايه گذاری بين مراکز صنايع دريايی و دريانوردی و طرفهای خارجی آنها ايفا نمايد بر این اساس مقرر گردید تا IRANIMEX2024 در بندرعباس پایتخت دریای ایران با حضور ارگان های دریایی کشور برگزار گردد تا موجب بروز توانمندی ها و دستاوردهای صنعت دریایی و فراساحل کشور باشیم.

نمایشگاه صنایع دریایی

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید