۱۴۰۳/۰۵/۰۶

ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: با خضور وزیر راه و شهرسازی ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در استان کردستان آغاز شده است.
ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در کردستان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ جهانگیر الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان صبح چهار شنبه در جلسه شورای مسکن کردستان که با محوریت بررسی مسائل بانکی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح ۶ هزار و ۳۰۰ واحد با حضور مقام عالی وزارت در قالب مسکن روستایی، شهری و بازآفرینی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه مسکن ملی در استان است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در استان در راستای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: کلنگ‌زنی آماده‌سازی اراضی تأمین شده در سطح استان با ظرفیت ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد توسط وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: اخذ اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از محل منابع صندوق ملی مسکن و برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مسکن مهر تا پایان سال‌جاری از دیگر اقدامات انجام شده است.

الیاسی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه خود مالک شهری بیان کرد: ۶ هزار و ۲۸۵ واحد داریم که از این تعداد دو هزار و ۲۷۱ مورد انعقاد قرار داد شده‌اند.

وی یادآور شد: ۱۴ هزار و ۷۵۷ حساب افتتاح شده است که در بانک‌های مسکن، ملی، صادرات، شهر، تجارت، رفاه و ملت افتتاح حساب صورت گرفته و بیشترین افتتاحیه حساب‌ها با ۱۱ هزار و ۲۶۷ مورد مربوط به بانک مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی پرداخت و عنوان کرد: ۱۵ هزار واحد تعیین سهمیه شده است تا نیازهای استان را پاسخگو باشد.

الیاسی به عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی ۹۹ ساله و خود مالک پرداخت و گفت: ۳ هزار و ۲۳۹ پروژه به تعداد ۴ هزار و ۶۴۹ واحد خود مالک انعقاد قرارداد بانک‌ها انجام شده و در حوزه ۹۹ ساله نیز ۱۵۷ پروژه با دو هزار و ۶۹۹ واحد قرارداد در بانک‌ها منعقد شده است.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید