۱۴۰۳/۰۷/۱۵

تکنولوژی پهبادها در خدمت آتش نشانی

از ویژگی های پهباد آتش نشانی می توان به سرعت بالای این وسیله در رسیدن به محل آتش سوزی و انعطاف پذیری مناسب آن اشاره کرد.

به گزارش  اخبار ساخته ها؛ کوادکوپتر یا پهباد آتش نشانی که در ایستگاه های آتش نشانی مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت فوق حرفه ای ساخته می شود. این نوع از کوادکوپترها از تجهیزات و ابزارهای قدرتمندی تشکیل می شوند. در واقع این محصول مجهز به دوربین های حرارتی است که می تواند از زاویه بالا، از محل آتش سوزی جزئیات دقیقی را تصویر برداری نماید.

از ویژگی های پهباد آتش نشانی می توان به سرعت بالای این وسیله در رسیدن به محل آتش سوزی و انعطاف پذیری مناسب آن اشاره کرد. همچنین استفاده از آن آسان بوده و می توان به راحتی پهپاد را تحت کنترل خود قرار داد. در واقع پهپادها می توانند به سرعت خود را به محل حادثه برسانند. همچنین به دلیل دارا بودن قابلیت کنترل از راه دور، به راحتی از موانع عبور می کنند. بنابراین می توانند از گسترش آتش در ساختمان های بلند جلوگیری کنند.

علاوه بر این با استفاده از پهباد آتش نشانی می توان منطقه گسترده تری را برای امدادرسانی در هنگام آتش سوزی تحت پوشش قرار داد. همچنین می توان با کاربرد کوادکوپتر تجهیزاتی مانند ماسک تنفسی را به آسیب دیدگان آتش سوزی رساند. از ویژگی های دیگر این وسیله می توان به پیدا کردن آسیب دیدگان در تاریکی شب و یا هنگام دود اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید