۱۴۰۳/۰۲/۲۹

تعاونی‌ها ظرفیت زیادی برای تامین مسکن افراد نیازمند کشور دارند

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: در زمان حاضر سهم بخش تعاون از ساخت و ساز مسکن در کشور حدود ۱۰ درصد است.
تعاونی‌ها ظرفیت زیادی برای تامین مسکن افراد نیازمند کشور دارند

به گزارش اخبار ساخته ها؛ سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های تعاونی پهنه مرکزی کشور در اصفهان افزود: امیدواریم با اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون و همچنین نگاه ویژه ای که دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه به بخش تعاون داشتند، سهم تعاون در بخش های مختلف اقتصادی از جمله مسکن افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در تعاونی‌های مسکن، نگاه سودآوری مطرح نیست و واحدهای مسکونی با قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می شود، اظهار داشت: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، حدود ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها ایجاد شد.

فتاحی با اشاره به اینکه امروز در پهنه مرکزی کشور شامل استان های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، قم و مرکزی ۶۲ طرح تعاونی افتتاح شد، اضافه کرد: این طرح‌ها ۱۷ درصد کل طرح‌هایی را که امروز به مناسبت هفته تعاون در کشور به بهره برداری رسید، شامل می‌شود.

وی میزان اشتغال ایجاد شده با اجرای این طرح ها را ۲ هزار و ۲۱۴ نفر و با سرمایه گذاری ۱۹ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۹۴ درصد از این حجم سرمایه گذاری توسط مردم انجام و ۶ درصد از تسهیلات بانکی استفاده شده است.

فتاحی با بیان اینکه امروز در استان اصفهان ۳۲ طرح تعاونی به بهره برداری رسید، افزود: در میان همه طرح های افتتاح شده امروز در کشور ، استان اصفهان از نظر تعداد طرح‌ها، اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری رتبه نخست را دارد.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۹۳۵ نفر در شرکت تعاونی هایی که طرح‌های آنها امروز در استان اصفهان به بهره برداری رسید، عضو هستند.

فتاحی اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها مربوط به تعاون مسکن فرهنگیان ناحیه پنج آموزش و پرورش شهرستان اصفهان با ۹ هزار و ۵۸۸ متر مربع زیربنا و ۴۵ واحد مسکونی است که کل سرمایه آن به قیمت روز یکهزار و ۶۲۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۹۳ نفر است.

مدیرعامل تعاونی مسکن ناحیه پنج آموزش و پرورش شهرستان اصفهان نیز در این مراسم گفت: این شرکت تعاونی حدود چهار هزار نفر عضو و مشارکت کننده در اجرای طرح‌ها دارد.

لطفعلی حشمتی با بیان اینکه این شرکت تعاونی در سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به‌عنوان شرکت تعاونی برتر شناخته شد، افزود: در زمان حاضر ۷۰۰ واحد مسکونی با ۱۲۵ هزار متر مربع زیربنا و گردش مالی ۲۵ هزار میلیارد تومان توسط این شرکت تعاونی در دست ساخت است و پیش بینی می‌شود تا ۳۰ ماه آینده بهره برداری شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های مسکن توسط این شرکت تعاونی، روزانه برای ۲۵۰ نفر بطور مستقیم و ۶۰۰ نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

صبح امروز با حضور «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان وی و مراکز استانی ۳۷۳ طرح تعاونی در کشور به مناسبت هفته تعاون به صورت نمادین افتتاح شد.

این طرح‌ها با مشارکت ۲۴ هزار و ۱۵۱ عضو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال، ایجاد اشتغال برای هشت هزار و ۴۵۴ نفر و سرمایه مردمی ۵۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

بیشترین سرمایه‌گذاری طرح‌های افتتاحیه تعاونی در اصفهان، گیلان و فارس انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید