۱۴۰۳/۰۵/۰۶

تامین ۹۵ درصد زمین طرح «نهضت ملی مسکن» در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بیش از ۹۵ درصد تامین زمین مورد نیاز طرح «نهضت ملی مسکن» در کل استان انجام شده است.
تامین ۹۵ درصد زمین طرح «نهضت ملی مسکن» در اصفهان

به گزارش اخبار ساخته ها؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه‌شنبه گفت: مصوبه شورای برنامه‌ریزی در یکماه گذشته برای تامین زمین در شهر اصفهان اخذ و برای تصویب به شورای عالی مسکن ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان رتبه دوم کشور را از لحاظ تعداد متقاضیان حائز شرایط دارد، اضافه کرد: تامین زمین، بیشترین مشکلی بود که به ویژه در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر و شهرضا با آن مواجه بودیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی ها حدود چهار هزار واحد تا پایان سال در ۲ بخش‌ ساخت توسط مردم و انبوه سازی تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت اجرایی پروژه‌ها افزود: مراحل اجرای پروژه‌ها در بخشی که زمین برای ساخت به متقاضیان واگذار شده است و در بخش انبوه‌سازی، پیشرفت‌های مختلفی دارد و در هر ۲ بخش برخی از پروژه‌ها به مرحله نازک کاری و تحویل پروژه‌ها رسیده و برخی دیگر در مراحل ساخت قرار دارد.

به گفته وی، تکمیل پروژه‌ها به روند اجرا و مباحث مالی بستگی دارد و رساندن خدمات به این مجموعه‌ها از مباحث دیگریست که به صورت موازی با توجه به نیاز زیرساختی این پروژه‌ها انجام می‌شود.

قاری قرآن با اشاره به وضعیت طرح‌های حمایتی مسکن استان اظهار داشت: بیش از ۴۶۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند، همچنین تا کنون در قانون جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال نیز بیش از ۲۰ هزار خانوار حائز شرایط شده‌اند.

 «نهضت ملی مسکن» طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که در آن سهم استان اصفهان ساخت ۲۰۳ هزار واحد در چهار سال اعلام شده است.

مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در افق چهار ساله، دولت مصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پرجمعیت کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

منبع خبر: ایرنا

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید