۱۴۰۳/۰۲/۰۹
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد،

تامین زمین در ۲ سال به اندازه ۲۰ سال

زمین‌‌‌هایی که از ابتدای سال ۱۴۰۰- تاکنون برای ساخت مسکن حمایتی واگذار شده معادل نیمی از کل زمین‌‌‌هایی بوده که از ابتدای انقلاب تخصیص پیدا کرده است.
تامین زمین در ۲ سال به اندازه ۲۰ سال

به گزارش اخبار ساخته ها؛ پیش‌تر این مقام بخش مسکن گفته بود برای طرح مسکن ملی حدود ۶۰‌هزار هکتار زمین از درون شهرها، با توسعه محدوده شهرها و همچنین جانمایی برای ساخت شهرک‌‌‌های جدید، در نظر گرفته شده است که این میزان مساحت معادل مساحت کلان‌شهر تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در حاشیه مراسم شروع طرح تامین مسکن برای دانشجویان و اساتید دانشگاه‌‌‌های کشور گفت: ‌‌‌ همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی به‌‌‌صورت شبانه‌‌‌روزی در حال پیگیری و پیشبرد طرح عظیم نهضت ملی مسکن هستند و تاکنون تنها بالغ بر ۴۱‌هزار هکتار زمین برای ساخت واحدهای این طرح به محدوده شهرهای موجود الحاق شده و مکان‌‌‌یابی و شناسایی حدود ۵۰ شهرک نیز در حریم شهرها انجام شده است.

ارسلان مالکی در توصیف حجم کاری که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم انجام شده است، گفت: اگر بخواهیم مقایسه‌‌‌ای داشته‌‌‌باشیم، از ابتدای دولت سیزدهم تامین زمین برای تولید مسکن در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن حدود ۵۰‌درصد کل میزانی بوده که از ابتدای انقلاب اسلامی تا شروع دولت سیزدهم تولید شده است و این خبر خوبی برای مردم شریف ایران است.

براساس گزارش سایت اطلاع‌‌‌رسانی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌‌‌زنی در بیش از ۱۵۰۰ هکتار زمین مازاد دانشگاه‌‌‌ها با ظرفیت ساخت ۶۰‌هزار واحد مسکونی و خوابگاه دانشجویی متاهلی در بیش از ۵۰ نقطه دانشگاهی توسط رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن کشور خبر داد و گفت: برای بخشی از این اراضی، طراحی‌‌‌ها‌یی انجام شده و مجوزات لازم اخذ شده و امروز کار آماده‌‌‌سازی آغاز می‌شود. همچنین برای تسریع امور، وظیفه آماده‌‌‌سازی این اراضی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده و ان‌‌‌شاءالله ظرف دو سال آینده این مسکن‌‌‌ها آماده خواهند شد. بخش دیگری از این اراضی نیاز به طراحی دارد که با توجه به اینکه توان فنی در حوزه شهرسازی و معماری در دانشگاه‌‌‌ها وجود دارد، دانشگاه‌‌‌ها می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص انواع روش‌‌‌های واگذاری این واحدها اظهار کرد: دو روش واگذاری برای این واحدها وجود دارد، یکی روش اجاره ۹۹ ساله که بابت زمین هیچ مبلغی دریافت نخواهد شد و زمین به‌‌‌صورت رایگان در اختیار دانشگاهیان قرار خواهد گرفت که با آورده متقاضی و تسهیلات بانکی واحدها ساخته خواهد شد. روش دیگر فروش اقساطی زمین است به این ترتیب که اگر متقاضیان تمایل داشته‌‌‌باشند مالک زمین شوند زمین در قالب فروش اقساطی به آنها واگذار خواهد شد که در این حالت واحدها توسط خود متقاضی یا تعاونی یا هر شرکتی که خود واحد دانشگاهی به جمع‌‌‌بندی برسد ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

منبع خبر: دنیای اقتصاد

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید